572772
Książka
W koszyku
Pomimo wieloaspektowych korzyści biznesowych płynących z obejmowania przez kobiety stanowisk menedżerskich wciąż obserwowana jest wyraźna niedoreprezentacja kobiet w zarządzaniu.
Autorki prezentowanej monografii wykazały, że uczestnictwo menedżerek w relacji mentoringowej ma potencjał stymulujący wieloaspektowy rozwój kariery.
Właściwie realizowany mentoring stwarza możliwości niwelowania organizacyjnych i indywidualnych barier utrudniających pokonywanie kolejnych etapów zaawansowania kariery, u źródeł których leżą stygmatyzujące stereotypy i narzucane kulturowo role płciowe.
Mentoring został w książce ujęty w szerszym wymiarze różnorodnych działań mentora sklasyfikowanych w postaci wsparcia zawodowego i psychospołecznego. Zaprezentowano też wyniki badań nad zależnością między mentoringiem a karierą menedżerską kobiet, w których uwzględniono aspekt samoświadomości menedżerek w obszarze zawodowym oraz moderującą rolę zdominowania środowiska zawodowego przez jedną z płci. [Opis pochodzi od wydawcy].
SPIS TREŚCI WSTĘP 1. KARIERA JAKO SEKWENCJA DOŚWIADCZEŃ ZAWODOWYCH 1.1. Istota i wymiary kariery zawodowej 1.2. Współczesna kariera zawodowa 1.3. Wgląd w karierę jako świadomość własnego potencjału zawodowego 1.4. Fazy rozwoju kariery menedżerskiej 1.5. Specyfika kariery menedżerskiej kobiet 2. WYMIARY SATYSFAKCJI Z KARIERY MENEDŻERSKIEJ 2.1. Satysfakcja jako miara progresji kariery menedżerskiej 2.2. Wyznaczniki satysfakcji z postępów w karierze menedżerskiej 2.2.1. Satysfakcja z postępów w zakresie celów szczegółowych 2.2.2. Satysfakcja z ogólnego przebiegu kariery 3. MENTORING W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA 3.1. Istota i cechy mentoringu 3.2. Rodzaje mentoringu – wsparcie zawodowe i psychospołeczne 3.3. Role i kompetencje uczestników relacji mentoringowej 3.4. Mentoring a pokrewne metody rozwoju 4. IMPLIKACJE MENTORINGU W DOSKONALENIU ZAWODOWYM 4.1. Organizacyjne implikacje mentoringu 4.2. Indywidualne efekty doświadczania mentoringu 4.3. Mentoring a krystalizacja sieci rozwojowych 4.4. Mentoring w kontekście zróżnicowania płci 4.5. Mentoring a kariera menedżerska kobiet w świetle dotychczasowych badań empirycznych 5. METODYKA BADANIA ZWIĄZKU POMIĘDZY MENTORINGIEM A KARIERĄ MENEDŻERSKĄ KOBIET 5.1. Problem badawczy 5.2. Model badawczy i hipotezy badawcze 5.3. Operacjonalizacja zmiennych 5.4. Narzędzie pomiaru i zastosowane metody statystyczne 5.5. Charakterystyka grupy badawczej 6. ZWIĄZEK POMIĘDZY MENTORINGIEM A KARIERĄ MENEDŻERSKĄ KOBIET W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH 6.1. Ocena zakresu mentoringu doświadczanego przez menedżerki 6.2. Ocena progresji kariery menedżerskiej kobiet 6.3. Zależność pomiędzy mentoringiem a progresją kariery menedżerskiej kobiet 6.4. Wpływ zdominowania branży przez daną płeć na badaną zależność 6.5. Wpływ wglądu w karierę na badaną zależność 6.6. Implikacje dla teorii i praktyki ZAKOŃCZENIE SPIS TABEL SPIS RYSUNKÓW BIBLIOGRAFIA
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59644 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [242]-268.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej