á
â
ă
ä
ç
č
ď
đ
é
ë
ě
í
î
ľ
ĺ
ň
ô
ő
ö
ŕ
ř
ş
š
ţ
ť
ů
ú
ű
ü
ý
ž
®
€
ß
Á
Â
Ă
Ä
Ç
Č
Ď
Đ
É
Ë
Ě
Í
Î
Ľ
Ĺ
Ň
Ô
Ő
Ö
Ŕ
Ř
Ş
Š
Ţ
Ť
Ů
Ú
Ű
Ü
Ý
Ž
©
§
µ
Poszczególne artykuły ukazują różnorodność kontekstów, w jakich może być analizowany problem obniżenia wieku szkolnego: porównawczy, psychologiczny, pedagogiczny, organizacyjny, pedeutologiczny, innowacyjny.
Przedstawiono rozwiązania krajów europejskich w edukacji dzieci sześcioletnich; dojrzałość tych dzieci w zakresie rozwoju fizycznego, (...) poznawczego i społeczno-emocjonalnego, diagnozowanie ich rozwoju. Omówiono założenia podstawy programowej w odniesieniu do form aktywności dzieci sześcioletnich w szkole. Aby dać wskazówki do nauczania uczniów sześcioletnich („obszary aktywności dziecięcej”), dokonano przeglądu dorobku różnych pedagogów. Poruszono problem zaburzeń rozwojowych. Podano podstawowe informacje na temat aktywizujących metod nauczania w pracy z dzieckiem sześcioletnim oraz współpracy szkoły z rodzicami uczniów. Zagadnienie edukacji dzieci sześcioletnich nie jest nowe, co sygnalizuje załączona bibliografia.
Pomimo tego, że praca jest dziełem wielu autorów powstała spójna całość. Jest to licząca 250 stron „pigułka”, którą powinna „połknąć” każda osoba zainteresowana zagadnieniem tytułowym.
Joanna Ciszak - Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu