568547
Książka
W koszyku
(Zarządzanie (HR))
Książka zawiera odpowiedź na pytanie, czy i w jaki sposób odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi może przyczynić się do wzrostu innowacyjności i konkurencyjności organizacji. Autorzy nie ograniczają się do dyskusji o różnych modelach ZZL, lecz na podstawie badań empirycznych określają ich wpływ na innowacyjność i konkurencyjność mierzoną wartością rynkową. Rozważania teoretyczne zostały poparte przykładami z praktyki gospodarczej, przedstawiającymi konkretne rozwiązania, stosowane w ponad 80. spółkach giełdowych i 50. innowacyjnych firmach sektora MSR Zaprezentowany materiał został wzbogacony studiami przypadków organizacji wiodących na polskim rynku, wyróżniających się pod względem innowacyjności i poziomu ZZL.Publikacja jest kierowana zarówno do wykładowców i studentów szkół wyższych na kierunkach zarządzania, ZZL i ekonomii, jak również do praktyków - menedżerów firm pragnących, dzięki innowacyjności i odpowiedniemu zarządzaniu kadrami, uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku.Ze względu na aktualność tematu, szerokie ujęcie problematyki związku ZZL z poziomem innowacyjności organizacji oraz znakomitą podbudowę empiryczną formułowanych twierdzeń i wniosków, książka ta ma szansę stać się hitem wydawniczym z dziedziny zarządzania. (...) może być potraktowana jako wzorcowy przykład pracy naukowej spełniającej wszechstronne wymagania, (...) praca empiryczna, wykorzystująca wyniki niezwykle rzetelnie przeprowadzonych badań na imponującej liczbie firm i respondentów, a zarazem prezentująca koncepcje teoretyczne, z którymi Autorzy dyskutują i formułują oryginalne twierdzenia. Jest to praca, która równie dobrze może służyć jako źródło wiedzy studentom i jako źródło inspiracji praktykom.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Innowacyjność wyzwaniem dla organizacji gospodarczych w GOW * Rozdział 2. ZZL dźwignią innowacyjności przedsiębiorstw * Rozdział 3. Czy to działa w praktyce? Wyniki badań * Rozdział 4. System pozyskiwania pracowników jako narzędzie budowania innowacyjności * Rozdział 5. Rola szkoleń i rozwoju w budowaniu innowacyjności pracowników i przedsiębiorstwa * Rozdział 6. Motywowanie do innowacyjności * Rozdział 7. Rola komunikacji i informacji w promowaniu innowacyjności * Rozdział 8. Partycypacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi a innowacyjność * Rozdział 9. Wnioski i rekomendacje * Aneks A. Dobre praktyki. Studia przypadków * Aneks B. Przebieg badań * Bibliografia * Słowniczek * Indeks
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej