568547
Książka
W koszyku
Autor zaprasza przyszłych i obecnych pedagogów do głębokiej refleksji nad pedagogicznym myśleniem i jego aplikacją w rzeczywistości edukacyjnej. Prezentuje różne paradygmaty tego myślenia i wyjaśnia różnicę pomiędzy myśleniem o wychowaniu a myśleniem wychowaniem. Proponuje również wybór materiałów do zajęć aktywizujących ze studentami i czynnymi zawodowo pedagogami. Pokazuje, jak być pedagogiem myślącym - twórczym, ambitnym, stawiającym sobie coraz wyższe wymagania, ciągle poszukującym nowych i lepszych sposobów działania, refleksyjnie włączającym się w proces kształcenia, wychowania i opieki.
Część I * Homo paedagogicus * Pedagog jako quasi-zawód, misja, utrapienie Myślenie pedagogiczne w procesie wychowania Kształcenie myślenia pedagogicznego * Część II * Kształcenie myślenia pedagogicznego * Ćwiczenia pedagogicznego myślenia * Scenariusz 1 * Porażki w szkole. Pedagogiczna wiwisekcja * Scenariusz 2 * Ocenianie zachowania uczniów * Scenariusz 3 * Co jest grane? * Scenariusz 4 * Zasady wychowania * Scenariusz 5 * Mam problem * Scenariusz 6 * Nosił wilk razy kilka * Scenariusz 7 * Razem czy osobno? * Scenariusz 8 * Budowa wieży * Scenariusz 9 * Zagrajmy w reformę oświaty * Scenariusz 10 * Wartości w reformowanej szkole * Scenariusz 11 * Szkoła jako środowisko permanentnych zmian * Scenariusz 12 * Demokracja szkolna * Scenariusz 13 * Sąd nad Korczakowską myślą
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [242]-254.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej