568575
Książka
W koszyku
Podręcznik Jana van Dijka jest uznanym na świecie, całościowym wprowadzeniem do socjologicznej analizy wpływu nowych mediów na życie społeczne, zarówno w jego wymiarze prywatnym, jak i publicznym. Autor przedstawia technologiczne, ekonomiczne, polityczne, socjologiczne, kulturowe i psychologiczne aspekty nowych mediów. Ukazuje rewolucję medialną, jaka przetoczyła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, zwłaszcza rozpowszechnienie internetu, telefonii komórkowych, sieci komputerowych, oraz zarysowuje główne perspektywy badania i rozumienia współczesnego, globalnego społeczeństwa sieci.
Rozdział 1. WPROWADZENIE * Nowa infrastruktura społeczeństwa * Druga rewolucja komunikacyjna * Cechy nowych mediów * Zdolności komunikacyjne nowych mediów * Charakter i układ książki * Rozdział 2. SIECI: UKŁAD NERWOWY SPOŁECZEŁSTWA * Społeczeństwo sieci i inne klasyfikacje * Krótka historia ludzkiej sieci * Sieci na wszystkich poziomach * Przyczyny powstawania sieci * Od społeczeństwa masowego do społeczeństwa sieci * Zmieniające się relacje w społeczeństwie sieci * Rozdział 3. TECHNOLOGIA * Wprowadzenie * Techniczne fundamenty społeczeństwa sieci * Sieci telekomunikacyjne * Sieci wymiany danych * Sieci komunikacji masowej * Sieci zintegrowane * Sieci multimedialne i szerokopasmowe * Przyszłe trendy * Rozdział 4. GOSPODARKA * Wprowadzenie * Przyczyny obecnej rewolucji komunikacyjnej * Gospodarka przepływów * Rynki, hierarchie i sieci * Nowa gospodarka? * Producenci: od infrastruktury do dostawców usług * Producenci infrastruktury * Operatorzy i zarządcy sieci * Dostawcy usług * Koncentracje * Od deregulacji do powtórnej regulacji * Konsumenci: ofensywa producentów i klienci * Rządy i korporacje * Gospodarstwa domowe i jednostki * Wnioski * Rozdział 5. POLITYKA I WŁADZA * Wprowadzenie * Podatność na zagrożenia * Rozproszenie i koncentracja polityki * Twierdzenia na temat e-rządu i demokracji cyfrowej * Władza w organizacji * Kontrola i władza * Podział pracy i koordynacja * Prywatność i autonomia osobista * Czym jest prywatność? * Zagrożenia prywatności * Obrona prywatności * Autonomia osobista * Wnioski * Rozdział 6. PRAWO * Wprowadzenie * Osłabienie prawa przez sieci * Kto rządzi Internetem? * Prawo do informacji i komunikacji * Prawa własności * Prawo do prywatności * Wnioski * Rozdział 7. STRUKTURA SPOŁECZNA * Wprowadzenie * Przestrzeń i czas w społeczeństwie sieci * Zacieranie granic między sferami życia * Wspólnoty i relacje społeczne * Jedność i fragmentacja: nowa spójność społeczna * Sieci i (nie)równość społeczna * Wykluczenie cyfrowe * Niestabilność społeczeństwa sieci * Wnioski * Rozdział 8. KULTURA * Wprowadzenie * Życie w kulturze cyfrowej * Wstępne zaprogramowanie i kreatywność * Fragmentaryzacja i kolaż * Przyspieszenie * Wizualizacja * Ilość i jakość treści w nowych mediach * Zmiana wykorzystania mediów * Wnioski * Rozdział 9. PSYCHOLOGIA * Wprowadzenie * Percepcja i nowe media * Od bezpośredniego doświadczenia do zapośredniczonej percepcji * Zmiany w trybach komunikacji symbolicznej i potrzebnych kompetencji umysłowych * Poznanie i nowe media * Uczenie się z nowymi mediami * Psychologia społeczna CMC * Uzależnienie od technologii * Zalety i wady komunikacji interpersonalnej * Dynamika grupowa * Partycypacja i podejmowanie decyzji * Standardy i netykieta * Zmiany w ludzkiej osobowości? * Wnioski * Rozdział 10. WNIOSKI I PROPOZYCJE ROZWIĄZAŁ * Wprowadzenie * Wnioski ogólne * Społeczeństwo informacji i sieci w Ameryce Północnej, Europie, Azji Wschodniej i Trzecim Świecie * Propozycje rozwiązań * Dostęp * Bezpieczeństwo * Układ * Kontrola * Legalność * Korzyści * Treść
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16514 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt oryg.: The network society : Social aspects of New Media
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej