568547
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi)
W książce zaprezentowano całościowo problematykę motywowania pracowników, co jest efektem wieloletnich studiów literaturowych, jak też badań własnych autorki. Przytoczono przykłady praktyczne oraz prezentowane wyniki badań pochodzą z konkretnych, choć tu anonimowych przedsiębiorstw.Książka adresowana jest do studentów uczelni ekonomicznych oraz wszystkich tych, którzy mają wpływ na kształtowanie systemów motywowania w przedsiębiorstwach, jak też menedżerów wszystkich szczebli we współczesnych organizacjach.
Wstęp * Rozdział I Przesłanki tworzenia systemu motywowania w przedsiębiorstwie * 1.1. Interpretacja pojęć motywacja i motywowanie * 1.2. Przegląd teorii motywowania * 1.3. Pojęcie systemu motywowania oraz czynniki wpływające na jego kształt * 1.4. Oczekiwania pracowników determinantą systemu motywowania * Rozdział II Motywowanie za pomocą plac * 2.1. Pojęcie i funkcje płacy * 2.2. Założenia tworzenia systemu płac w przedsiębiorstwie * 2.3. Formy płac * 2.4. Przeszeregowania płacowe * Rozdział III Kształtowanie płacy zasadniczej oraz premiowanie pracowników * 3.1. Pojęcie i metody wartościowania pracy * 3.2. Wartościowanie kompetencji jako podstawa ustalania płacy zasadniczej * 3.3. Wartościowanie pracy oraz wartościowanie kompetencji w praktyce przedsiębiorstw * 3.4. Istota i znaczenie premii oraz warunki skutecznego premiowania * 3.5. Rozwiązania praktyczne dotyczące premiowania * Rozdział IV Motywowanie pozapłacowe * 4.1. Charakterystyka elementów motywowania pozapłacowego * 4.2. Pozapłacowe elementy motywowania wykorzystywane w praktyce przedsiębiorstw * 4.3. Szkolenie i rozwój oraz awans stanowiskowy * o elementy motywowania pozapłacowego * 4.4. Równowaga między pracą zawodową a życiem pozazawodowym pracownika jako czynnik motywowania * 4.4.1. Znaczenie pracy oraz czas wolny od pracy * 4.4.2. Równowaga między pracą zawodową a życiem pozazawodowym w opinii ankietowanych * Rozdział V Satysfakcja pracowników podstawą oceny systemu motywowania * 5.1. Istota i znaczenie satysfakcji pracowników * 5.2. Doświadczenia wynikające z badania satysfakcji * Rozdział VI Kształtowanie systemów motywowania podczas postępujących zmian * 6.1. Uwarunkowania zmian systemów motywowania * 6.2. Zmiany systemów motywowania w małych i średnich firmach * 6.3. Motywowanie w czasach kryzysu * Zakończenie * Spis tabel * Literatura
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 314-319.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej