568548
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 542)
Problematyka pracy społecznej jest jedną z kluczowych w codziennych działaniach podejmowanych przez pedagogów społecznych czy pracowników służb społecznych. Niniejsza praca jest próbą zainteresowania społeczno-pedagogicznym wymiarem kategorii "praca społeczna". Jest ona bytem integralnie związanym z pedagogiką społeczną od początków jej istnienia w Polsce. Powrót do korzeni, do dorobku autorskiego Heleny Radlińskiej, stwarza możliwość ponownego odkrywania sensu i znaczenia pracy społecznej.
ROZDZIAŁ PIERWSZY Wprowadzenie w problematykę rozprawy. * Podstawy metodologiczne * 1. Przedmiot analizy * 2. Zarys metodologii badań własnych * 3.Procedura i praktyczne efekty badania-działania w polu eksplorowanej rzeczywistości * ROZDZIAŁ DRUGI Praca społeczna jako byt egzystując}w płaszczyźnie rzeczywistości pedagogicznej * 1. Społeczno-pedagogiczne źródła i geneza pracy społecznej * 1.1. Pedagogika w rzeczywistości nauk humanistycznych i społecznych * 1.2. Pedagogika społeczna w rzeczywistości nauk pedagogicznych * 1.3. Praca społeczna w rzeczywistości pedagogiki społecznej * 2. Relacyjny wymiar pracy społecznej. Odniesienia do wybranych kategorii społeczno-pedagogicznych * 2.1. Społeczno-pedagogiczna refleksja Heleny Radlińskiej o pracy społecznej * 2.2. Teoretyczny i prakseologiczny kontekst działania w polu pracy społecznej * 2.3. Dyskusja o związkach pracy społecznej i pracy socjalnej * ROZDZIAŁ TRZECI Praca społeczna jako byt współegzystujący z wybranymi bytami rzeczywistości pozapedagogicznej * 1. Transwersalność pracy społecznej * 2. Wybrane nurty i kategorie filozoficzne w płaszczyźnie relacji z pracą społeczną w jej społeczno-pedagogicznym wymiarze * 2.1. Epistemologiczny i metodologiczny wymiar badań w obszarze pracy społecznej * 2.1.Epistemologiczny i metodologiczny kontekst badań w obszarze pracy społecznej * 2.3. Metodologia pracy społecznej - zarys problematyki * 2.2. Zarys aksjologii pracy społecznej * 2.3. Kategorie filozoficzne w społeczno-pedagogicznym dyskursie * 2.4. O działaniu w polu pracy społecznej * 3.Związki pracy społecznej z wybranymi teoriami i kategoriami społeczno-politologicznymi (społeczno-politycznymi) * 3.1.Teoretyczne podstawy praktyki działania w płaszczyźnie polityki społecznej * 3.2.Podstawowe problemy i kwestie społeczne w aspekcie marginalizacji i wykluczenia człowieka * 3.3.Kategorie społeczno-polityczne w społeczno-pedagogicznym dialogu o istocie pracy społecznej * 4.Relacje pracy społecznej z wybranymi teoriami i kategoriami socjologicznymi * 4.1.Socjologiczne teorie działania społecznego a społeczno-pedagogiczna teoria pracy społecznej * 4.2.Zmienność w codzienności życia i działania ludzkiego * 4.3.Wybrane kategorie socjologiczne a działanie w polu pracy społecznej * 5. Reprezentacje teoretyczne i wybrane kategorie społeczno-psychologiczne * skoorelowane z pracą społeczną * 5.1. Psychologiczne koncepcje człowieka uczącego się * 5.2. Ludzki wymiar działania i współdziałania społecznego w języku wybranych koncepcji i kategorii społeczno-psychologicznych * ZAKOŁCZENIE * LITERATURA I ŹRÓDŁA WYKORZYSTANE
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [271]-322.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej