572790
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom stawianym nauczycielom we współczesnym świecie. Zostały w nim podjęte ważne i aktualne problemy natury pedeutologicznej. Dużo miejsca poświęcono osobie nauczyciela, poziomowi jego kompetencji oraz skuteczności jego działań, nakreślając możliwe drogi rozwoju i wspomagania. Zwrócono m.in. uwagę na to, jak wspierać przyszłych pedagogów, by przełamywali stereotypy i odnaleźli się we współczesnej i przyszłej szkole. Podkreślono fundamentalne znaczenie edukacji elementarnej, która ze względu na swą specyfikę stawia odrębne wymagania przed nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. Wyeksponowane zostały tu ważne propozycje przebudowy dotychczasowego systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej. Autorzy opracowań podkreślają, że to właśnie szkolnictwo wyższe ma obowiązek przygotować kadry o najwyższych kwalifikacjach zgodnie z wymaganiami transformacji oświatowej.Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, którzy profesjonalnie zajmują się edukacją szkolną - nauczycieli akademickich, osób sposo-biących się do zawodu nauczyciela, a także pracowników nadzoru pedagogicznego i rodziców, którzy są ważnym podmiotem edukacyjnym współczesnej szkoły.Joanna Szempruch
Wstęp 5 * Część I * Teoretyczne podstawy działań edukacyjnych współczesnego nauczyciela * JÓZEFA BAŁACHOWICZ, Kategoria podmiotowości jako wyznacznik przemian stylu pracy współczesnego nauczyciela 8 * MILAN PORTIK, Profil nauczyciela szkoty podstawowej 19 * TATANA GÓBELOVA, J.A. Komensky and his reform of human affairs 27 * IRENA ADAMEK, Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością współczesnego nauczyciela 32 * Część II Nauczyciel wczesnej edukacji * ANNA STRUZIK, Cechy i kompetencje nauczyciela wczesnej edukacji w percepcji społecznej 60 * URSZULA ORDON, Samoocena kompetencji zawodowych nauczycieli przedszkoli i klas I-III wobec wymogów edukacji europejskiej 66 * BOGUSŁAWA GAWEŁ, KAROL WIŚNIEWSKI, Osobowość współczesnego nauczyciela w świadomości pracowników oświaty i innych instytucji 77 * BARBARA BILEWICZ-KUŹNIA, TERESA PARCZEWSKA, Osoba nauczyciela w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 84 * JOANNA JACHIMOWICZ, Komunikowanie się nauczyciela z uczniem zdolnym role przydzielone zdolnym dzieciom przez rówieśników w klasie szkolnej 98 * ELŻBIETA MAREK, Doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 105 * ANNA TYL, Zjawisko wypalenia zawodowego nauczycieli klas początkowych 116 * MAGDALENA GROCHOWALSKA, Wiedza nauczycieli o stymulowaniu kompetencji komunikacyjnej ucznia 124 * BARBARA KUROWSKA, Wiedza nauczycieli o zjawisku ryzyka dysleksji - raport z badań 131 * ANNA JAKUBOWICZ-BRYX, Znajomość idei integracji wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w 10 lat od wprowadzenia reformy oświaty 138 * Część III * Nauczyciel wczesnej edukacji -wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego * ZBIGNIEW NOWAK, Neoprogresywizm jako szansa polskiej oświaty 148 * IWONA CZAJA-CHUDYBA, Konformizm a postawa krytyczna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 156 * TIJANA BALIC, KSENIJA ROMSTEIN, Achieving reflection practice of future pre-school teachers through students` methodology training 167 * ALENA SEBEROVA, Teachers research regarding new requirements for teaching profession in the Czech Republic 174 * TAMARA GUMENNIKOVA, Construction principles of the Model * for trainingof teachers-to-be for the personality-oriented education of the child 185 * RADMILA BURKOVICOVA, The role and function of portfolios in students` self-reflection 190 * HANA CISOVSKA, Drama teaching process and new requirements for primary education in the Czech Republic 196 * EWA ŻMIJEWSKA, Kształtowanie umiejętności oceniania osiągnięć szkolnych uczniów w trakcie przygotowania zawodowego kandydatów na nauczycieli klas początkowych - propozycje zmian *
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.04.2025)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. ang. Streszcz. pol. przy niektórych pracach.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej