570807
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom stawianym nauczycielom we współczesnym świecie. Zostały w nim podjęte ważne i aktualne problemy natury pedeutologicznej. Dużo miejsca poświęcono osobie nauczyciela, poziomowi jego kompetencji oraz skuteczności jego działań, nakreślając możliwe drogi rozwoju i wspomagania. Zwrócono m.in. uwagę na to, jak wspierać przyszłych pedagogów, by przełamywali stereotypy i odnaleźli się we współczesnej i przyszłej szkole. Podkreślono fundamentalne znaczenie edukacji elementarnej, która ze względu na swą specyfikę stawia odrębne wymagania przed nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. Wyeksponowane zostały tu ważne propozycje przebudowy dotychczasowego systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej. Autorzy opracowań podkreślają, że to właśnie szkolnictwo wyższe ma obowiązek przygotować kadry o najwyższych kwalifikacjach zgodnie z wymaganiami transformacji oświatowej.Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, którzy profesjonalnie zajmują się edukacją szkolną - nauczycieli akademickich, osób sposo-biących się do zawodu nauczyciela, a także pracowników nadzoru pedagogicznego i rodziców, którzy są ważnym podmiotem edukacyjnym współczesnej szkoły.Joanna Szempruch
Wstęp 5 * Część I * Teoretyczne podstawy działań edukacyjnych współczesnego nauczyciela * JÓZEFA BAŁACHOWICZ, Kategoria podmiotowości jako wyznacznik przemian stylu pracy współczesnego nauczyciela 8 * MILAN PORTIK, Profil nauczyciela szkoty podstawowej 19 * TATANA GÓBELOVA, J.A. Komensky and his reform of human affairs 27 * IRENA ADAMEK, Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością współczesnego nauczyciela 32 * Część II Nauczyciel wczesnej edukacji * ANNA STRUZIK, Cechy i kompetencje nauczyciela wczesnej edukacji w percepcji społecznej 60 * URSZULA ORDON, Samoocena kompetencji zawodowych nauczycieli przedszkoli i klas I-III wobec wymogów edukacji europejskiej 66 * BOGUSŁAWA GAWEŁ, KAROL WIŚNIEWSKI, Osobowość współczesnego nauczyciela w świadomości pracowników oświaty i innych instytucji 77 * BARBARA BILEWICZ-KUŹNIA, TERESA PARCZEWSKA, Osoba nauczyciela w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 84 * JOANNA JACHIMOWICZ, Komunikowanie się nauczyciela z uczniem zdolnym role przydzielone zdolnym dzieciom przez rówieśników w klasie szkolnej 98 * ELŻBIETA MAREK, Doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 105 * ANNA TYL, Zjawisko wypalenia zawodowego nauczycieli klas początkowych 116 * MAGDALENA GROCHOWALSKA, Wiedza nauczycieli o stymulowaniu kompetencji komunikacyjnej ucznia 124 * BARBARA KUROWSKA, Wiedza nauczycieli o zjawisku ryzyka dysleksji - raport z badań 131 * ANNA JAKUBOWICZ-BRYX, Znajomość idei integracji wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w 10 lat od wprowadzenia reformy oświaty 138 * Część III * Nauczyciel wczesnej edukacji -wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego * ZBIGNIEW NOWAK, Neoprogresywizm jako szansa polskiej oświaty 148 * IWONA CZAJA-CHUDYBA, Konformizm a postawa krytyczna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 156 * TIJANA BALIC, KSENIJA ROMSTEIN, Achieving reflection practice of future pre-school teachers through students` methodology training 167 * ALENA SEBEROVA, Teachers research regarding new requirements for teaching profession in the Czech Republic 174 * TAMARA GUMENNIKOVA, Construction principles of the Model * for trainingof teachers-to-be for the personality-oriented education of the child 185 * RADMILA BURKOVICOVA, The role and function of portfolios in students` self-reflection 190 * HANA CISOVSKA, Drama teaching process and new requirements for primary education in the Czech Republic 196 * EWA ŻMIJEWSKA, Kształtowanie umiejętności oceniania osiągnięć szkolnych uczniów w trakcie przygotowania zawodowego kandydatów na nauczycieli klas początkowych - propozycje zmian *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. ang. Streszcz. pol. przy niektórych pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej