568576
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Tytuł serii: Engram
W Polsce, jak i w całej Europie Wschodniej, szkolnictwo wyższe jest niezwykle oporne na zmiany i nie ma motywacji do efektywnej alokacji zasobów, ponieważ stabilność finansowa gwarantowana przez państwo usypia uczelnie. Państwo narzuca reżim finansowania podobny do zarządzania finansami w gospodarce socjalistycznej.
* Część I. WSTĘP * 1.1. Wyzwania XXI wieku w szkolnictwie wyższym * Aneks: Globalne rankingi uniwersytetów * 1.2. Kryzys europejskich uniwersytetów * 1.3. Polska w zapaści intelektualnej? * Część II. MODELE I EKONOMIKA SZKOŁY WYŻSZEJ * 2.1. Polityka edukacyjna i modele szkolnictwa wyższego * 2.2. Ład akademicki, czyli zasady systemu szkolnictwa wyższego i ustroju uczelni * 2.3 Ekonomiczne przesłanki polityki edukacyjnej i naukowej * 2.4. Wzrastające znaczenie edukacji transgranicznej * Część III. EUROPEJSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE * 3.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w Europie * 3.2. Konieczność reform ładu akademickiego w Europie * 3.3. Proces Boloński * 3.4. Nowe polityki edukacyjne w Europie * Część IV. AMERYKAŁSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE * 4.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w USA * 4.2. Ład akademicki w USA * 4.3. Dożywotnie zatrudnienie * 4.4. Akredytacja w USA * 4.5. Problemy i przyszłość systemu szkolnictwa wyższego w USA * Część V. POLSKIE SZKOLNICTWO WYŻSZE * 5.1. Opis systemu szkolnictwa wyższego w Polsce * 5.2. Zewnętrzny ład akademicki * 5.3. Wewnętrzny ład akademicki * 5.4. Finansowanie polskiego szkolnictwa wyższego * Aneks: Algorytm podziału dotacji * 5.5. Niedopasowanie programów nauczania do potrzeb rynku pracy * 5.6. Kontrola jakości wyższego wykształcenia * 5.7. Środowiskowa ocena polskiego szkolnictwa wyższego * 5.8. Autodiagnoza polskiego środowiska naukowego * Część VI. KONIECZNOŚĆ NAPRAWY SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE * 6.1. Środowiskowe propozycje reform * 6.2. Raport Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową 2000 * 6.3. Raport Banku Światowego 2004 * 6.4. Raport OECD z września 2007 * 6.5. Rządowe inicjatywy reform podjęte wiosną 2008 * Aneks: Konferencja zamiast debaty? * Część VII. WNIOSKI * 7.1. Wizja * 7.2. Polityka edukacyjna * 7.3. Postulowany model szkolnictwa wyższego.
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52091 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [377]-388.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej