570807
Książka
W koszyku
(Cyberkultura Internet Społeczeństwo)
Gry komputerowe coraz częściej stają się przedmiotem zainteresowania badaczy kultury audiowizualnej. Rośnie liczba publikacji na ten temat. Również w Polsce. Książki te jednak poświęcone są przede wszystkim tekstotwórczym uwarunkowaniom gier. Autorka w książce Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych dokonuje znaczącego przesunięcia akcentów z pola syntaktyczno-semantycznego na obszar pragmatyczny, książka uwypukla kwestie szeroko rozumianego odbioru i użytkowania gier. Jest to pierwsza w Polsce rzetelna charakterystyka internetowego środowiska graczy. (prof. dr hab. Eugeniusz Wilk - Uniwersytet Jagielloński, Instytut Sztuk Audiowizualnych) Książka Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych daje czytelnikowi dużą satysfakcję poznawczą, zmusza do krytycznej refleksji nad jednym z istotnych wymiarów dzisiejszej popkultury, wiążącym się z partycypowaniem w kulturze zapośredniczonej technologicznie. Widać, że autorka tkwi głęboko w świecie, który opisuje, że porusza się w badanych realiach swobodnie zarówno jako użytkowniczka i promotorka cyberrozrywki, jak i uważna jej interpretatorka. Książka poza walorami poznawczymi, jest bogata informacyjnie. (prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta -Katedra Antropologii Kultury Instytutu Kultury i Komunikowania SWPS - Zakład Badań Narodowościowych, Instytut Slawistyki PAN)
Rozdział pierwszy. Wprowadzenie - Metody i techniki badawcze * Rozdział drugi. Gra komputerowa - konstruowanie kategorii pojęciowej * Rozdział trzeci. Homo players - charakterystyka internetowego środowiska graczy * Rozdział czwarty. Język cyberrozrywki * Rozdział piąty. Świadectwa i style odbioru gier komputeroych
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3811 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 241-250. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej