570399
Książka
W koszyku
(HR)
Autorzy książki, szefowie grupy doradczej RBL, pokazują, jak wielki wpływ mają praktyki zarządzania zasobami ludzkimi na funkcjonowanie catego przedsiębiorstwa. Uważają, że ze względu na kontekst działalności firmy oraz oczekiwania klientów i inwestorów działy HR powinny rozważyć reorganizację swojej pracy. W szczególności podpowiadają, jak:* uwzględniać zmiany w otoczeniu biznesowym,* planować cele przekształceń i oceniać ich realizację,* reorganizować pracę działów i specjalistów HR,* dzielić odpowiedzialność i zadania wśród osób zaangażowanych w transformację.Koncepcję autorów ilustrują inspirujące studia przypadków czterech dużych firm, opisane przez osoby kierujące projektami transformacji. W książce zamieszczono też praktyczne narzędzia pozwalające szefom HR zaprojektować i zrealizować przekształcenia we własnych działach, a dzięki temu przyczynić się do sukcesu swojej firmy."Bardzo wnikliwy i praktyczny podręcznik. Żelazna pozycja dla prezesów, menedżerów i szefów HR pragnących zmaksymalizować wymierne wyniki przedsiębiorstwa poprzez inwestycje w ZZL i przekształcenie działu HR. Kupię kilka egzemplarzy dla zespołu HR w Nokii."Hallstein Moerk, wiceprezes wykonawczy ds. HR, Nokia"Książka ta ma na celu rzeczywiste podniesienie rangi obszaru ZZL. W obliczu coraz większej złożoności otoczenia, Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi podkreśla, że dział HR powinien utrzymywać kontakt z menedżerami operacyjnymi, klientami oraz inwestorami".Tony McCarthy, szef działu personalnego i efektywności organizacyjnej, British Airways
CZĘŚĆ I. PODRĘCZNIK TRANSFORMACJI PRAKTYKI ZZL * Rozdział 1. Wstęp do transformacji ZZL * Źródła (skąd wzięła się ta książka) * Odbiorcy (kto powinien przeczytać tę książkę) * Nasza defi nicja transformacji praktyki ZZL * Model transformacji ZZL * Narzędzia transformacji ZZL * Faza 1. Kontekst biznesowy * Rozdział 2. Dlaczego przeprowadzać transformację? * Świadomość ogólnego otoczenia biznesowego oraz oczekiwań interesariuszy * Uzasadnij projekt transformacji ZZL * Podsumowanie * Faza 2. Wyniki * Rozdział 3. Jakie są wyniki transformacji praktyki ZZL? * Ocena z punktu widzenia interesariuszy * Ocena z punktu widzenia umiejętności * Podsumowanie * Faza 3. Reorganizacja ZZL * Rozdział 4. Przebudowa działu HR * Transformacja strategii ZZL * Transformacja organizacji działu HR * Obszar 1: centra obsługi * Obszar 2: ZZL korporacyjne (nadzorcze) * Obszar 3: dział HR w jednostkach biznesowych (partnerstwo strategiczne) * Obszar 4: centra wiedzy * Obszar 5: wykonawcy operacyjni * Podsumowanie: przebudowa działu HR * Rozdział 5. Jak przeprowadzić transformację * Praca działu HR: cztery obszary praktyk * Proces: sposoby rozwijania praktyk ZZL * Wprowadzanie zmian: transformacja praktyk ZZL * Rozdział 6. Doskonalenie specjalistów HR * Krok 1: teoria i standardy * Krok 2: ocena * Krok 3: inwestycje * Krok 4: ocena i kontynuacja * Podsumowanie * Faza 4. Odpowiedzialność za transformację ZZL * Rozdział 7. Podział odpowiedzialności za transformację * Przywódcy i specjaliści HR * Menedżerowie operacyjni * Klienci i inwestorzy * Konsultanci i doradcy * Łączenie różnych punktów widzenia w zespole ds. transformacji ZZL * Rozdział 8. Realizacja projektu transformacji * Co powinno się stać: punkty przełomowe, działania i wyniki * Dzieje się to, co powinno się dziać * Podsumowanie: proces przeprowadzenia transformacji ZZL * CZĘŚĆ II. RELACJE Z POLA BITWY: STUDIA PRZYPADKÓW * Wstęp do studiów przypadków * Rozdział 9. Flextronics: budowanie od podstaw strategicznej organizacji HR * Faza 1: kontekst biznesowy * Faza 2: identyfi kowanie głównych umiejętności organizacyjnych * Faza 3: projektowanie ZZL - rozwój organizacji, praktyk i specjalistów * Faza 4: odpowiedzialność i trwała zmiana * Następne kroki * Rozdział 10. Pfizer: mniej, lepiej, szybciej * Faza 1: kontekst biznesowy * Faza 2: wyniki przedsiębiorstwa * Faza 3a: klasyfi kacja pracy (przebudowa ZZL I) * Faza 3b: organizacja pracy (przebudowa ZZL II) * Faza 3c: wzór na talent (przebudowa ZZL III) * Faza 4: realizacja * Następne kroki * Rozdział 11. Intel: przeniesienie akcentu z taktyki na strategię * Faza 1: historia i kontekst biznesowy * Faza 2: oczekiwane wyniki * Faza 3: reorganizacja ZZL * Faza 4: realizacja i odpowiedzialność * Następne kroki * Rozdział 12. Takeda: budowanie umiejętności w prężnie rozwijającej się filii * Początki * Faza 1: kontekst biznesowy * Faza 2: wyniki * Faza 3: reorganizacja ZZL * Organizacja, praktycy i specjaliści HR * Faza 4: odpowiedzialność i ciągła komunikacja * Następne kroki * Aneks: zestaw narzędzi transformacji ZZL * Bibliografia i polecane lektury
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: HR transformation : building human resources from the outside in
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 213-216. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej