568547
Książka
W koszyku
UWAGI WSTĘPNE * Problem * Co nazywamy sondażem * Krytyka sondaży ze społecznego punktu widzenia * POSTAWY TEORETYCZNE BADAŁ NAD OPINIĄ PUBLICZNĄ * Badanie opinii i innych elementów osobowości społecznej * Ocena deklaracji informatorów * Moda na postmodernizm a sondaże społeczne * Sondaże na tematy prognostyczne * SONDAŻE A MANIPULACJA * Jak można manipulować informatorami? * Zasady badań sondażowych * Sondaż jako socjotechnika * DIAGNOZY l PROGNOZY NA TEMAT ROLI KOSCIOtA W SPOŁECZEŁSTWIE * Sondaż na potwierdzenie z góry przyjętych założeń propagandowych * NAJGĘSTSZE BŁĘDY W SONDAŻACH * Błąd zamiany słowa „popularność" na słowo„zaufanie" * Błąd braku szerszych informacji u respondentów * Błąd zakamuflowanego uprzedzenia * Błąd absurdalności pytania * Błąd ogólnikowości w sondażach * Błąd fikcyjności problemu badawczego * Błąd bezzasadnego porównywania * Błąd wymuszania pożądanych skojarzeń * Błąd nieuprawnionych porównań i komentarzy * KILKA REFLEKSJI NA TEMAT ANTYSEMITYZMU W BADANIACH SONDAŻOWYCH * Pojęcie antysemityzmu * Czym więc naprawdę jest antysemityzm * Antysemityzm a antypolonizm * RYNEK l REKLAMA * Sondaże „sekty badaczy rynku???? * Cel i metody badań reklamowych * Jak interpretować sondaże reklamowe * Problemy etyczne * Badania nad reklama a badania nad opiniami i prognozami wyborczymi * Kampanie reklamowe i niepokoje opinii publicznej * SONDAŻE A PRAWIDŁOWOśCI ŻYCIA POLITYCZNEG0 * Ogół społeczeństwa a tzw. elity * Kwestia ateizacji życia * Dlaczego wierzący głosowali na socjaldemokratę? * SONDAŻE ZAGRANICZNE * Jak oceniać władzę? * Postawy religijne * Jak stawiać pytania? * Wzorcowe badanie opinii dla celów polityki społecznej * Badanie opinii dla celów użytkowych * Badanie opinii dla celów rozrywkowych * Sondażowy hazard za granicą i w Polsce * Niemcy o Europie i Polsce * UWAGI KOŁCOWE * Sondaż jako niezastąpiony sposób badania * BIBLIOGRAFIA
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 45759 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 210 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej