568547
Książka
W koszyku
Praca zawiera wieloaspektowe ujęcie problemów mikrosystemów wychowawczych w zakładach resocjalizacyjnych na tle ośrodków rewalidacyjnych. Omówiono ewaluację myśli penitencjarnej i pedagogicznej w odniesieniu do nieletnich oraz rolę pedagogów specjalnych w tworzeniu mikrosystemów wychowawczych. Badaniami objęto 12 instytucji resocjalizacyjnych i kilkanaście placówek rewalidacyjnych, łącznie zbadano 126 pedagogów resocjalizacyjnych, 100 pedagogów rewalidacyjnych i 53 pedagogów ze szkół masowych oraz 100 osobowe grupy ich podopiecznych. Opisano motywy, wartości i zadania wychowawcze, a także metody, formy wychowania oraz autopercepcję błędów wychowawczych. Przedstawiono zbiorczy wskaźnik efektywności zakładów dla nieletnich opisując klimat społeczny badanych placówek. Sformułowano wiele precyzyjnych propozycji metodycznych i zaleceń niezbędnych dla doskonalenia pracy wychowawczej w instytucjach resocjalizacyjnych i rewalidacyjnych.
1.Rozwój mikrosystemów wychowawczych w instytucjach resocjalizacji zakładowej * 2.Pedeutologiczne uwarunkowania oddziaływań resocjalizacyjnych w mikrosystemach wychowawczych * 3.Metodologiczne podstawy badań własnych * 4.Autopercepcja wychowawcza pedagogów specjalnych * 5.Sposoby wywierania wpływu wychowawczego w zakładowych mikrosystemach resocjalizacyjnych * 6.Klimat społeczny w zakładowych mikrosystemach resocjalizacyjnych * 7.Organizacja i skuteczność oddziaływań zakładowych mikrosystemach wychowawczych w ocenie badanych pedagogów specjalnych
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103, 6275 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej