570807
Książka
W koszyku
(Pedagogika GWP)
Idealne wprowadzenie do specjalistycznego kierunku pedagogiki specjalnej, czyli do pedagogiki osób z trudnościami w uczeniu się. Książka jest podsumowaniem obecnego stanu wiedzy, z opisem dotychczasowych tendencji rozwojowych, określeniem aktualnego poziomu wiedzy i wskazaniem potencjalnych perspektyw. Podręcznik zawiera m.in.: - Charakterystykę uczniów określanych mianem osób z trudnościami w uczeniu się. - Próby tworzenia definicji opierające się na różnych perspektywach oglądu problemu. - Historię powstania i rozwoju specjalizacji pedagogiki specjalnej. - Objaśnienie teoretycznych podstaw owej specjalizacji.
Wstęp do wydania polskiego *Przedmowa * Rozdział 1. Zaburzenia uczenia się - próba przybliżenia trudnego pojęcia * Rozdział 2. Powstanie szczególnej pedagogiki dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się * Rozdział 3. Teorie zaburzeń uczenia się * Stanowiska naukowo-teoretyczne * Zaburzenia uczenia się jako indywidualna dysfunkcja * Zaburzenia uczenia się a marginalizacja społeczna * Zaburzenia uczenia się jako konsekwencja selektywnego systemu szkolnictwa * Zaburzenia uczenia się z perspektywy systemowo-konstruktywistycznej * Rozdział 4. Dydaktyka - lekcja dla uczniów przejawiających trudności w uczeniu się * Wybrane koncepcje dydaktyczne * Systemowo-konstruktywistyczne zasady i strategie nauczania wspierającego rozwój i proces uczenia się * Moduły jednostki lekcyjnej wspierającej uczenie się i rozwój * Rozdział 5. Perspektywy wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się * Aktualny stan rozwoju wsparcia udzielanego w ramach pedagogiki specjalnej * Integracyjne szkoły dla uczniów z zaburzeniami uczenia się a placówki segregacyjne * Perspektywy integracyjnego wsparcia pedagogicznego w okresie wczesnoszkolnym * Perspektywy wsparcia pedagogicznego w edukacji ponadpodstawowej
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Einführung in die Lernbehindertenpädagogik
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [195]-208. Indeksy.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej