568576
Książka
W koszyku
(Beck Info Biznes)
Książka omawia szczegółowe zagadnienia z zakresu kierowania specyficznymi zakładami pracy, jakimi są szkoły i inne placówki oświatowe. Omówione w niej zostały kwestie związane z organizacją pracy szkoły, wychowaniem i bezpieczeństwem oraz współpracą z rodzicami i środowiskiem lokalnym.Autorzy, odwołując się do przepisów prawa, w systematyczny i uporządkowany sposób przestawiają m.in.:- zadania i kompetencje dyrektora,- funkcje rady rodziców i rady szkoły w pracy placówki,- organizcję nadzoru pedagogicznego,- zagadnienia dotyczące nostryfikacji świadectw uzyskanych za granicą,- przykłady programów profilaktycznych i wychowawczych,- problematykę praw i obowiązków ucznia.
Wprowadzenie * 1.Style zarządzania szkołą * 1.1.Po co myśleć o zarządzaniu? * 1.2.Administrować, zarządzać, czy przewodzić? * 1.3.Modele zarządzania * 1.4.Jaki styl zarządzania wybrać? * 2.Sprawdź, jakim jesteś dyrektorem - quiz * Część I. Organizacja pracy szkoły * 1.Dyrektor szkoły - zadania i kompetencje * 1.1.Zasady wyboru i kompetencje zawodowe dyrektora szkoły * 1.2.Zadania i obowiązki dyrektora szkoły * 1.3.Akty prawne określające kompetencje dyrektora szkoły * 2.Rada pedagogiczna, rada rodziców i rada szkoły - kompetencje organów szkoły * 2.1.Rada pedagogiczna - zadania i kompetencje * 2.2.Rada rodziców - zadania i kompetencje * 2.3.Rada szkoły - zadania i kompetencje * 2.4.Podstawy prawne kompetencji organów szkoły - rady pedagogicznej, rady rodziców i rady szkoły * 3.Statut szkoły publicznej * 3.1.Wstęp * 3.2.Szkoły publiczne * 3.3.Nadawanie pierwszego statutu szkole publicznej * 3.4.Zmiana statutu szkoły * 3.5.Statut szkoły - obowiązkowy i fakultatywny zakres regulacji * 3.6.Nazwa i typ szkoły oraz jej cele i zadania * 3.7.Organ prowadzący szkołę lub placówkę * 3.8.Organy szkoły i ich kompetencje * 3.9.Organizacja szkoły lub placówki * 3.10.Zakres zadań nauczycieli i innych pracowników szkoły * 3.11.Statut i arkusz organizacji szkoły * 3.12.Dodatkowe zasady organizacji pracy szkoły * 3.13.Zasady rekrutacji uczniów * 3.14.Obowiązki pracownicze w statucie szkoły * 4.Organizacja nadzoru pedagogicznego w systemie oświaty * 4.1.Wstęp * 4.2.Organy nadzoru pedagogicznego * 4.3.Organizacja systemu nadzoru pedagogicznego * 4.4.Procedura nadzoru pedagogicznego * 4.5.Zakres i formy nadzoru pedagogicznego * 4.6.Plan nadzoru pedagogicznego * 4.7.Uwagi końcowe * 4.8.Podstawy prawne * 5.Obowiązki nauczycieli, dyrektorów i pracowników nadzoru pedagogicznego * 5.1.Obowiązki nauczycieli * 5.2.Obowiązki dyrektora szkoły * 5.3.Obowiązki nauczycieli - pracowników nadzoru pedagogicznego * 6. Ocena pracy nauczyciela, dyrektora i innych pracowników pedagogicznych * 6.1.Wstęp * 6.2.Zasady dokonywania oceny pracy nauczyciela * 6.3.Procedura dokonywania oceny pracy nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach oraz zakładach kształcenia i placówkach doskonalenia nauczycieli * 6.4.Procedura dokonywania oceny pracy pracowników pedagogicznych placówek opiekuńczo-wychowawczych i ośrodków adopcyjno-opiekuńczych * 6.5.Procedura dokonywania oceny pracy nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych zatrudnionych w artystycznych szkołach i placówkach * 6.6.Procedura dokonywania oceny pracy nauczycieli zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich i rodzinnych ośrodków diagnostyczno- konsultacyjnych * 6.7.Podsumowanie * 7.Nostryfikacja świadectw uzyskanych zagranicą * 7.1.Podstawa prawna * 7.2.Świadectwa podlegające nostryfikacji * 7.3.Frocedura nostryfikacji świadectw uzyskanych zagranicą * 7.4.Konwencje międzynarodowe * Część II. Wychowanie i bezpieczeństwo * 1.Szkoła bezpieczna i przyjazna - cele nowego programu wychowawczego * 1.1.Wstęp * 1.2.Założenia i cele programu * 1.3.Przyjaźnie wspierający program wychowawczy szkoły * 1.4.Upowszechnianie wiedzy, doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli, rodziców i innych pracowników szkoły * 1.5.Uspołecznienie szkoły i wzmocnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej * 1.6.Działalność pozalekcyjna i pozaszkolna oraz wzrost znaczenia organizacji młodzieżowych w życiu szkoły * 1.7.Poprawa jakości pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii * 1.8.Monitoring wizyjny wejść do szkół i placówek * 1.9.Sposób realizacji i finansowanie programu * 1.10.Przewidywane efekty programu * 1.11.Monitoring i ewaluacja * 1.12.Akty prawne obowiązujące w zakresie zadań objętych programem * 2.Program wychowawczy szkoły * 2.1.Wstęp * 2.2.Zasady konstruowania programu * 2.3.Struktura i treść dokumentu * 2.4.Podstawy prawne * 3.Szkolny program profilaktyki * 3.1.Wstęp * 3.2.Procedura konstruowania programu * 3.3.Ewaluacja i monitoring programu * 3.4.Podstawy prawne pomocne przy opracowywaniu dokumentu * 4.Prawa i obowiązki ucznia * 4.1.Akty prawne regulujące prawa i obowiązki ucznia * 4.2.Prawa ucznia * 4.3.Obowiązki ucznia * 4.4.Statut szkoły jako dokument uszczegóławiający prawa i obowiązki ucznia * 4.5.Procedury stosowania i sankcjonowania praw i obowiązków ucznia * 5.Samorząd uczniowski - zadania i kompetencje * 5.1.Podstawy prawne funkcjonowania SU * 5.2.Samorząd uczniowski jako organ systemu oświaty * 5.3.Prawa SU * 5.4.Cele, zadania i obowiązki przedstawicieli SU * 5.5.Sposób funkcjonowania SU * 5.6.Działania SU w różnych grupach wiekowych * 5.7.Uwagi o działaniu SU * Część III. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym * 1.Rodzice partnerami szkoły * 1.1.Wspólny cel * 1.2.Świadomość nierówności szans * 1.3.Korzyści partnerskich relacji szkoły z rodzicami * 1.4.Przyczyny trudności w nawiązywaniu współpracy * 1.5.Jeden z modeli współdziałania szkoły i rodziców * 1.6.Szkoła inicjatorem współpracy * 1.7.Organizowanie spotkań z rodzicami * 1.8.Nawiązywanie kontaktu z rodzicami * 1.9.Wypracowanie własnego stylu relacji z rodzicami * 1.10.System wymiany informacji * 1.11.Uczmy się wspólnie * 2.Instytucje i organizacje wspierające rodziców w szkole * 2.1.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - podstawa prawna * 2.2.Obszary wsparcia rodziców * 3.Promocja szkoły w środowisku lokalnym * 3.1.Image szkoły * 3.2.Formy reklamy szkoły * 3.3.Internet narzędziem promocji szkoły
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 193 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
U dołu okł.: style kierowania, organizacja pracy szkoły, wychowanie i bezpieczeństwo, współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej