568547
Książka
W koszyku
Turystyka kulturowa / Tadeusz Jędrysiak. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008. - 149, [1] s. : fot. kolor., rys., tab. ; 24 cm.
Turystyka należy do najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki. Jednym z najważniejszych jej segmentów jest turystyka kulturowa, zwłaszcza w Europie - uważanej za kolebkę światowej kultury. Turystyka kulturowa to podróżowanie ludzi z miejsc ich stałego zamieszkania do miejsc atrakcji kulturowych, aby poszerzyć wiedzę, zdobyć nowe doświadczenia czy zaspokoić własne potrzeby poznawcze. W książce autor opisuje główne nurty turystyki kulturowej oraz zachęca do poznawania skarbów światowej kultury.Książka jest przeznaczona dla studentów różnych typów szkół na kierunkach związanych z turystyką, krajoznawstwem, geografią turystyczną i hotelarstwem. Z pewnością będzie też przydatna słuchaczom studiów podyplomowych oraz osobom profesjonalnie zajmującym się organizacją turystyki.
Rozdział I. Turystyka kulturowa i czynniki jej rozwoju * 1. Pojęcie turystyki kulturowej * 2. Kultura a turystyka * 3. Atrakcje i walory turystyczne * 4. Walory kulturowe w strukturze atrakcji turystycznych * 5. Związek walorów kulturowych z motywacjami podróży * 6. Turyści zainteresowani turystyką kulturową * Rozdział II. Dziedzictwo kulturowe jako przesłanka rozwoju turystyki kulturowej * 1. Definicja dziedzictwa kulturowego * 2. Światowe dziedzictwo kulturowe i naturalne * 3. Lista światowego dziedzictwa. * 4. Polskie zabytki na Liście światowego dziedzictwa kulturowego i naturalnego UNESCO * 5. Dziedzictwo kulturowe a turystyka * Rozdział III. Formy turystyki kulturowej * 1. Turystyka kulturowa w Polsce * 2. Kulturowa turystyka miejska * Zwiedzanie miast * Zwiedzanie obiektów architektury przemysłowej * Walory turystyczne muzeów * Udział w imprezach kulturalnych, rozrywkowych i sportowych * Turystyka sentymentalna * Cmentarze * Turystyka pielgrzymkowa * Tradycyjna kuchnia polska * Turystyka mniejszości seksualnych * 3. Kulturowa turystyka wiejska * Rozdział IV. Obecny stan i perspektywy rozwoju turystyki kulturowej * 1. Turystyka na świecie i perspektywy jej rozwoju * 2. Tendencje występujące na światowym rynku turystycznym * 3. Zagraniczna turystyka przyjazdowa do Polski * 4. Analiza SWOT polskiego potencjału turystycznego * Rozdział V. Ekonomiczne aspekty rozwoju turystyki kulturowej * 1. Turystyka kulturowa jako element rozwoju gospodarki * 2. Produkt turystyczny * 3. Atrakcyjność i cechy produktu turystycznego w turystyce kulturowej * 4. Markowy produkt turystyczny w turystyce kulturowej * 5. Narodowy produkt turystyki kulturowej * 6. Działania mające na celu rozwój turystyki kulturowej w Polsce * 7. Ekonomiczne aspekty rozwoju kulturowej turystyki wiejskiej * Rozdział VI. Szanse i zagrożenia w rozwoju turystyki kulturowej * 1. Turystyka zrównoważona przyszłością turystyki kulturowej * 2. Zrównoważona turystyka kulturowa miejska * 3. Zrównoważona turystyka kulturowa wiejska * Bibliografia *
Status dostępności:
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 91
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 338.48 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15451 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 147-[150].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej