570384
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie)
Każdy pracodawca pragnie wynagradzać swoich pracowników efektywnie. Dlatego firmy stosują różne systemy motywowania lub w różny sposób wykorzystują te same narzędzia, formy i składniki wynagrodzenia. Nie wszędzie są one skuteczne, z czego nie zawsze pracodawcy zdają sobie sprawę. W pracy dokonano analizy rozwiązań stosowanych w różnych przedsiębiorstwach na tle zasad prezentowanych w literaturze. Przedstawiono stosowane najczęściej systemy wynagradzania: według stanowisk pracy, kompetencji pracowników oraz efektów pracy. Uwzględniono również nowoczesne formy wynagradzania. Z badań wynika, że systemy wynagradzania są podobne w różnych firmach niezależnie od ich wielkości i rodzaju działalności. Dominuje wynagradzanie według stanowisk pracy, wzrasta uznaniowość wynagradzania, zależności między płacą a efektami są niewymierne. Nowoczesne formy można spotkać głównie w przedsiębiorstwach z udziałem kapitału zagranicznego. Monografia przeznaczona jest dla menedżerów oraz studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Dr hab. Zdzisław Czajka jest profesorem na Uniwersytecie w Białymstoku, docentem w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych. Specjalizuje się w zarządzaniu wynagrodzeniami w sferze budżetowej i sektorze przedsiębiorstw, przygotowując prace analityczne, ekspertyzy oraz projekty wdrożeniowe. Posiada bogate doświadczenie eksperckie oraz w zakresie doskonalenia kadry kierowniczej. W dorobku ma ponad 150 publikacji: monografii, poradników i artykułów. Współautor znanej metody wartościowania pracy "UMEWAP-95". W ostatnich latach przygotował m.in. "Kształtowanie płac w sferze budżetowej" (2002), "Wynagrodzenia w sektorze publicznym i prywatnym" (2003), Mechanizmy wynagradzania w publicznej służbie zdrowia (2004).
WSTĘP * Rozdział I * PRZESŁANKI EFEKTYWNEGO WYNAGRADZANIA * 1. Kompetencje przedsiębiorstw w zakresie wynagradzania * 2. Rola związków zawodowych w zarządzaniu wynagrodzeniami * 3. Dostosowanie systemu wynagradzania do strategii przedsiębiorstw * 4. Kryteria różnicowania wynagrodzeń * Rozdział II * KOMPETENCJE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE WYNAGRADZANIA * 1. Istota wynagradzania według stanowisk pracy * 2. System taryfowy podstawą wynagradzania według stanowisk pracy * 3. Wykorzystanie wartościowania pracy w wynagradzaniu * 4. Świadczenia pozapłacowe czy wynagrodzenia kafeteryjne * 5. Wynagradzanie w małych przedsiębiorstwach * Rozdział III * KONCEPCJE WYNAGRADZANIA WEDŁUG KOMPETENCJI * 1. Geneza i istota kompetencji * 2. Teoretyczne aspekty wynagradzania według kompetencji * 3. Koncepcje wynagradzania według kompetencji * Rozdział IV * WYNAGRADZANIE EFEKTÓW PRACY * 1. Istota i pomiar efektów pracy * 2. Opłacanie efektów pracy w teorii i praktyce * 3. Premiowanie a efekty pracy * 3.1. Rola premii w opłacaniu efektów pracy * 3.2. Zakres przedmiotowy regulaminu premiowania * 3.3. Premiowanie w przedsiębiorstwach * 4. Nagradzanie czy premiowanie * 5. Wykorzystanie form płac w opłacaniu efektów pracy * 6. Wykorzystywanie ocen pracowniczych w opłacaniu efektów * Podsumowanie * Bibliografia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51760 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15628 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 166-[170].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej