570418
Książka
W koszyku
I. SERIA "NAUCZYCIELE - NAUCZYCIELOM" W OPINII WSPÓŁAUTORÓW I CZYTELNIKÓW * 1. Wartości w książkach pedagogicznych serii "Nauczyciele - Nauczycielom" * 2. Seria "Nauczyciele - Nauczycielom" jako inspiracja do kształcenia studentów pedagogiki (kilka refleksji) * 3. Samowychowanie oraz samorządność jako elementy procesów edukacyjnych w ujęciu autorów serii "Nauczyciele - Nauczycielom" * 4. Seria "Nauczyciele - Nauczycielom" jako wypowiedź o przyjaźni i miłości * 5. Tradycja i współczesność w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" * 6. Obecność literatury w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" * 7. Małe formy literackie i potoczne w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" * 8. Kreatywność jako działanie edukacyjne w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" * 9. Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" * 10. Wątki ludyczne w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" * 11. Wokół Dziecka. Seria "Nauczyciele - Nauczycielom" w opinii studentek polonistyki * * II. WOKÓŁ PEDAGOGIKI WSPÓŁBYCIA * 1. Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się - nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia * 2. Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu * 3. Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu * 4. O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej * 5. Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu ról zawodowych * 6. Odwaga bycia kreatywnym * 7. O kulturę kontaktów społecznych w szkole * 8. Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa * 9. Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko mechanizmów społecznych * 10. Dorośli i dzieci - świat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu się przez sztukę) * 11. "Teatr z łyżki" jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju * 12. Rysunek jako źródło informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony środowiska rodzinnego * 13. Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym * 14. Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych - głosy o plastyce i pięknie * 15. Kto może ukształtować twórczego ucznia? * 16. Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki * 17. Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka. Implikacje gordonowskie * 18. Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego - z badań własnych * 19. Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego paradygmatu psychologicznego * 20. Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej * 21. Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoły podstawowej * 22. Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym * 23. Młodzież w świecie małej ojczyzny - w świetle badań ankietowych * 24. Dziecko w świecie cywilizacji technicznej * 25. Różnice progresu rozwojowego bliźniąt * Bibliografia (wybór)
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1522 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [301]-307.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej