568547
Książka
W koszyku
Szkoła coraz bardziej przestaje być po prostu instytucją, w której dokonuje się dość schematyczny przekaz wiedzy uczniom przez nauczyciela, lecz staje się środowiskiem, w którym zachodzą złożone procesy społeczne, kulturowe i rozwojowe. Działalność szkoły nie jest już tylko prostą realizacją założonego, oficjalnego programu pracy szkoły. Coraz większego znaczenia nabiera jej program "ukryty", wyznaczony zarówno przez całą organizację jej życia, jak też przez to, co do niej wnoszą sami uczniowie. [...]Skuteczność pracy nauczyciela nie zależy już tylko od jego umiejętności dydaktycznych, ale od tego, na ile potrafi dostrzec i zrozumieć problemy ucznia, a następnie pomóc mu w ich rozwiązywaniu. Oznacza to wyraźny wzrost znaczenia funkcji wychowawczych, a także terapeutycznych, w pracy nauczyciela. [...]Mam nadzieję, nie wolną od przekonania, że przedstawiana tu praca może okazać się przydatna dla tych wszystkich - zwłaszcza zaś nauczycieli - którzy stają przed trudnymi dziś problemami zmierzania się z wyzwaniami, jakie niesie z sobą szkolne dziś i jakie niewątpliwie przyniesie jeszcze trudniejsze jutro.prof. Heliodor Muszyński
Część I, * DOŚWIADCZENIA * Marek Piskulski * Lekcja ciekawa. Nauczyciel kreatywny - uczeń kreatywny * Barbara Nouiak * Nauczyciel jako terapeuta w traumatycznych wydarzeniach UJ życiu ucznia * Wioletta Poturała * Nowe wyzwania edukacji medialnej * Robert Parol * Rozmijanie umiejętności terapeutycznych * Agnieszka Hamerlińska * Grupowa terapia logopedyczna - wybór czy przymus logopedy? * Beata Wawrzyniak-Chrzanowska * Metoda audytywno-werbalna w edukacji dzieci z wadą słuchu UJ wieku przedszkolnym - rola wychowawcy * CZ?ŚĆ II * BADANIA * Ewa Przygońska * Ukryty program UJ polskiej szkole początku XXI wieku * Violetta Kopińska * Nauczyciel-wychowawca - młodzieżowe interpretacje roli i kompetencji współczesnego nauczyciela * Magdalena Zadujorna-Cieślak, Agnieszka Gutowska-Wyka * Poczucie koherencji jako zasób sprzyjający zachowaniom zdrowotnym młodzieży - przesłanki dla zadań edukacyjnych i wychowawczych * Marian Wojciech Wojtowicz * Aspiracje edukacyjne i życiowe uczniów gimnazjów małych miast województwa łódzkiego * Agnieszka Gutowska-Wyka, Magdalena Zadworna-Cieślak * Poczucie własnej wartości i skuteczności a zachowania agresywne u dzieci w wieku 10-12 lat * Paweł Majchrzak * Zasoby osobiste, a ryzyko uzależnienia od internetu * Barbara Wiśniewska, Izabela Indisouj * Wybrane psychospołeczne problemy dzieci i młodzieży z trudno leczącą sią padaczką - w ocenie rodziców * Diana Gulińska-Grzeluszka * Muzykoterapia wobec dzieci przejawiających zachowania agresywne * część III KONCEPCJE * Agnieszka Tomaszeiuska * Nauczyciel na miarę XXI wieku * Barbara Olszeiuska * Rola nauczyciela w rozwiązywaniu konfliktom w środowisku szkolnym * Marcin Olejniczak * Nauczyciel wobec wyzwań kultury popularnej * Anetta Jaworska * Transcendentalny model terapii i resocjalizacji młodzieży społecznie niedostosowanej * Wioletta Brzychcy * Nauczyciel przedmiotów zawodowych w realiach szkoły średniej * Iwona Chrnielewska * Rola i zadania nauczyciela akademickiego * Ks dr hab. Mirosław A. Michalski * Pedagogika polskiego mesjanizmu *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1540 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej