570418
Książka
W koszyku
Książka stanowi próbę odpowiedzi na wiele pytań i problemów, których rozwiązania oczekuje się przede wszystkim od profesjonalnie przygotowanych doradców pracy, którzy coraz częściej są zatrudniani w działach personalno-szkoleniowych oraz na stanowiskach doradców zawodowych lub personalnych.Zasadniczym celem książki jest więc dostarczenie wiedzy czytelnikom pomocnej w identyfikowaniu klasycznych oraz nowych teorii i koncepcji niezbędnych menedżerom i pracownikom działu personalnego, jak również i personelowi, który będzie funkcjonował w zmieniających się uwarunkowaniach.Książka skierowana jest przede wszystkim do osób zainteresowanych współczesnymi problemami ludzi w środowisku pracy na progu trzeciego tysiąclecia i zmian wywołanych wdrażaniem przez Polskę standardów krajów Unii Europejskiej.
Wstęp * Rozdział I. * Geneza, istota i rozwój funkcji personalnej * Ewolucja funkcji personalnej * Zarządzanie zasobami ludzkimi jako współczesne ujęcie * funkcji personalnej * Aktualny stan funkcji personalnej w Polsce -próba diagnozy. * Zmiany w otoczeniu funkcji personalnej i ich wpływ na ZZL * Model ZZL w kontekście otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego * Analiza zmian zachodzących w zarządzaniu zasobami ludzkimi * Rozdział II. * Możliwości, potrzeby i perspektywy rozszerzania obszarów * integracji zarządzania i pedagogiki * Możliwości wyjaśniania i wpływania na zachowanie człowieka w nowoczesnej organizacji * Relacje między pedagogiką a zarządzaniem. Aspekty metodologiczne * Wspólne obszary zarządzania i pedagogiki * Zarządzanie i zarządzanie wiedzą a pedagogika * Rozdział III. * Edukacja w nowoczesnej organizacji * Pojęcie organizacji uczącej się * Pojęcie standardu kwalifikacyjnego * Rola standardów kwalifikacji zawodowych w doradztwie personalnym * Zastosowanie standardów kwalifikacji zawodowych * w zarządzaniu personelem * Analiza potrzeb szkoleniowych firmy. * Kierowanie funkcją edukacyjną. * Strategia szkoleniowa * Mechanizmy podwyższania umiejętności * Kultura szkoleniowa * Rola instruktora * Model zwiększonej efektywności a zarządzanie * funkcją edukacyjną * Doskonalenie efektywności funkcjonowania organizacji * Programowanie, monitorowanie i ewaluacja edukacji * w nowoczesnej organizacji * Programowanie procesów edukacyjnych * Propozycje rozwiązań programowych i możliwości * ich zastosowania * Zastosowanie modułowych programów edukacyjnych * Proces, strategie, metody i techniki edukacji w organizacjiCoaching w edukacji * Mentoring w edukacji * Monitorowanie procesu edukacyjnego * Ewaluacja edukacji w firmie * Rozdział IV. * Projektowanie i przekształcanie organizacji * Projekt organizacji i cztery podstawowe elementy. * Poglądy na projektowanie organizacji * Model biurokratyczny * Model behawioralny. * Sytuacyjne podejście do projektowania organizacji * Projektowanie organizacyjne wyspecjalizowanych * komórek organizacji * Projektowanie oraz przekształcenie działu personalnego * Organizacja nowoczesnego działu personalnego * Analiza pracy. Opisy stanowisk pracy i profile wymaganych cech osobowych * Psychologiczna analiza pracy * Rozdział V. * Planowanie, rekrutacja i selekcja personelu * w nowoczesnych organizacjach * Planowanie zasobów ludzkich * Analiza stanowisk pracy * Diagnozowanie potrzeb kadrowych * Strategie pozyskiwania personelu , * Rekrutacja wewnętrzna * Rekrutacja zewnętrzna * Rekrutacja szeroka i segmentowa oraz obszary * analizy kandydata do pracy * Rozmowa kwalifikacyjna * Geneza, założenia i sposoby zastosowania metody * Assessment Center. * Selekcja i dobór personelu na podstawie danych biograficznych * Analiza doświadczeń zawodowych * Konstruowanie ankiety biograficznej * Rozdział VI. * Motywowanie pracowników w organizacji * Definicje i koncepcje teoretyczne motywacji * Wczesne koncepcje motywacji. Teorie treści * Teoria hierarchii potrzeb A. Maslowa * Teoria Claytona Alderfera * Teoria XY Mc Gregora * Teoria czynników motywacyjnych i higienicznych F. Herzberga * Teoria trzech potrzeb D.McClellanda * Treść pracy jako wyznacznik motywacji. * Koncepcja J. R. Hackmana - G. R. Oldhama * Współczesne teorie motywacyjne - motywowanie od strony procesu * Teoria oczekiwań. Koncepcje V. H. Vrooma, X. Gliszczyńskiej * oraz L. W. Postera i E. E. Lawrena * Teoria ustalania celów. * Teoria wzmocnienia * Teoria sprawiedliwości J. Adamsa * Podejście systemowe do motywacji w organizacjach * Wynagrodzenie jako szczególny element systemu motywacyjnego * w firmie * Rozdział VII. * Rozwijanie przywództwa w organizacji * Istota przywództwa. Sytuacyjne aspekty przywództwa * Coaching w organizacji * Rola lidera jako coacha * Wdrażanie coachingu w firmie * Rozdział VIII. * Człowiek w kulturze organizacyjnej firmy * Pojęcie, cechy i typy kultur organizacyjnych * Kreowanie kultury organizacyjnej firmy. * Inne typologie kultury organizacyjnej * Diagnozowanie kultury organizacyjnej -metoda * J. M. Kobi- H. Wuthricha * Podstawowe zależności zachodzące między kulturą organizacji * a kulturą narodową. Znaczenie wielokulturowości w organizacji * Analiza różnic kulturowych. Układ odniesienia * Kluckhohna-Stroocbecka oraz koncepcja G. Hofstede * Rozdział IX. * Zarządzanie doradztwem zawodowym * Pojęcie organizacji i doradztwa zawodowego w firmie , * Istota zarządzania doradztwem zawodowym * Zadania doradcy zawodowego w rozwoju zawodowym * personelu firmy. * Rola doradcy zawodowego w firmie * Rola i zadania doradcy zawodowego w systemie urzędów pracy * w świetle badań empirycznych * Rozdział X. * Stosunek pracy a kontrakt psychologiczny * Istota stosunku pracy i kontraktu psychologicznego * Zarządzanie stosunkiem pracy. * Zaufanie a stosunek pracy * Pojęcie kontraktu psychologicznego * Powstawanie kontraktu psychologicznego * Rodzaje i treści układów zbiorowych * Rozdział XI. * Planowanie i realizacja kariery zawodowej * Pojęcie kariery i planowania kariery zawodowej * Zarządzanie karierami * Zadania przełożonych w kreowaniu ścieżek rozwoju kariery * zawodowej podwładnych * Pracownik jako podmiot kariery zawodowej * Podstawowe typy karier zawodowych * Zakończenie * Bibliografia *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3105 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [357]-365.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej