570766
Książka
W koszyku
Andragogika ogólna / Lucjan Turos. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : "Ypsylon", 2004. - 544 s. : rys. ; 21 cm.
Rozdział L PODSTAWOWE POJĘCIA I ZAGADNIENIA ANDRAGOGIKI, OŚWIATY DOROSŁYCH I KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO * 1.Dlaczego "andragogika" a nie "pedagogika dorosłych"? * 2.Uczeń dorosły * 3.Wychowanie ludzi dorosłych * 4.Samokształcenie, kształcenie i samowychowanie * 5.Kultura * 6.Poradnictwo w oświacie dorosłych * 7.Kształcenie ustawiczne * Rozdział II. Z DZIEJÓW ROZWOJU MYŚLI ANDRAGOGICZNEJ * 1.Platoński aner - człowiek dorosły przedmiotem studiów A. Kappa * 2.Poglądy Platona na wychowanie i samowychowanie dorosłych * 3.Poglądy JA Komeńskiego na wychowanie i samowychowanie dorosłych * 4.Idee społeczne i wychowawcze M.F.S. Grundtviga * 5.Poglądy andragogiczne H. Hanselmanna * 6.Poglądy H. Radlińskiej na oświatę dorosłych i andragogikę * 7.T.Kotarbiński o potrzebie rozwoju andragogiki * 8.Dydaktyka dorosłych w ujęciu F. Urbańczyka * 9.Andragogika rolnicza w ujęciu Cz. Maziarza * Rozdział III. ANDRAGOGICZNE POGLĄDY WYBRANYCH WSPÓŁCZESNYCH AUTORÓW * 1.Andragogiezne idee E Poggelera * 2.Przedmiot andragogiki i jej struktura w ujęciu B. Samolovćewa * 3.Swoistość poglądów andragogicznych CM. Michielse * 4.Andragogiezne idee Malcolma S. Knowlesa * 5.Zadania andragogiki w ujęciu Cli. Kabugi * 6.Andragogika w ujęciu K. Wojciechówskiego * 7.Andragogika w perspektywie metodologicznej w ujęciu M. Malewskiego * 8.Dydaktyka dorosłych w ujęciu J. Pólturzyckiego * 9.Andragogika ogólna w ujęciu A. Krajne * 10.Przedmiot badań andragogiki w ujęciu O. Czerniawskiej * 11.Istota i swoistość andragogiki w ujęciu M. Marczuka * 12.Dylematy andragogiki jako nauki w ujęciu J. Kargula * 13.Fazy i mechanizmy rozwoju wiedzy andragogicznej w ujęciu Z. Cackowskiego * 14.Istota i struktura andragogiki w ujęciu T. Wujka * 15.Andragogika w Drugiej Rzeczpospolitej w ujęciu A. Stopińskiej-Pająk * 16.Andragogika pracy w ujęciu T. W Nowackiego * Rozdział IV PRZEDMIOT. STRUKTURA I ZADANIA ANDRAGOGIKI * 1.Pedagogika ogólna a andragogika * 2.Niewystarczalność kategorii opisowych. systemów interpretacji i teorii pedagogicznych dla andragogiki * 3.Zadania poznawcze andragogiki ogólnej * 4.Tożsamość metodologiczna i teoretyczna andragogiki * 5.Kształtowanie indywidualności jako kluczowy paradygmat edukacji dorosłych (refleksje, hipotezy i problem} badawcze) * Rozdział V NAUKI POMOCNICZE ANDRAGOGIKI * 1. Rola i miejsce andragogiki w systemie nauk społecznych i humanistycznych * 2.Andragogika i antropologia * 3.Andragogika i filozofia człowieka * 4.Andragogika i etyka * 5.Andragogika i historia edukacji dorosłych * 6.Związki andragogiki z psychologią ludzi dorosłych * 7.Związki andragogiki z socjologią wychowania * 8.Związki andragogiki i prakseologii * 9.Andragogika a gerontologia * Aneksy: MATERIAŁY DO DYSKUSJI NA SEMINARIUM Z ANDRAGOGIKI * Aneks 1. Andragogika. jej działy i subdyscypliny oraz wybrane dziedziny wychowania dorosłych * Wprowadzenie * Andragogika ogólna * 1. Historia oświaty dorosłych i myśli andragogicznej * II.Dydaktyka dorosłych * III.Teoria wychowania dorosłych * IV.Zachowania transgresyjne dorosłych jako czynnik rozwoju dyscyplin * andragogicznych * V.Andragogiki szczegółowe * -Andragogika życia rodzinnego * -Andragogika szkolna * -Andragogika szkolnictwa wyższego * -Andragogika samokształcenia * -Andragogika pracy * -Andragogika rolnicza * -Andragogika wojskowa * -Andragogika współżycia sąsiedzkiego * -Andragogika działalności społeczno-politycznej * -Andragogika uczestnictwa w polityce * -Andragogika zdrowia * -Andragogika rehabilitacyjna * -Andragogika resocjalizacyjna * -Andragogika kultury seksualnej * -Andragogika wolnego czasu ("wczasów") * -Andragogika uczestnictwa w kulturze * -Andragogika edukacji międzykulturowei * -Andragogika twórczości * -Andragogika turystyki * -Andragogika sportu i rekreacji ruchowej * -Andragogika działalności samorządowej * -Andragogika działalności spółdzielczej * -Andragogika współpracy międzynarodowej * -Andragogika porównawcza * -Andragogika ekologiczna * -Andragogika pokojowego współżycia narodów * -Andragogika wieku emerytalnego * -Andragogika schyłku życia * Zakończenie - Wiedza o wartościach jako podstawa badań empirycznych i teorii andragogicznych *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3445, 4844, 5145 (3 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 515-544.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej