572941
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Książka prezentuje zagadnienia dotyczące turystyki w nowym ujęciu nauk ekonomicznych, akcentującym znaczenie doświadczeń i emocji - a więc czynników o charakterze szczególnie niematerialnym i subiektywnym - w procesie kształtowania popytu i podaży produktów turystycznych. Autorka analizuje emocje i doświadczenia turystów jako istotne komponenty produktów turystycznych, a jednocześnie determinanty popytu turystycznego. Książka zawiera zatem charakterystykę i analizę głównych elementów rynku (produktu i podaży oraz popytu) w nowym ujęciu, zgodnie z którym doświadczenia turysty (obecne i oczekiwane) są interpretowane nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, lecz także jako źródło tworzenia jego wartości i wyznacznik jego ceny.
Wstęp * Rozdział 1. Ekonomia a doświadczenia konsumenta * 1.1. Ekonomia oparta na doświadczeniach - wybrane problemy * 1.2. Doświadczenie jako nowe źródło wartości * 1.3. Ekonomia doświadczeń * 1.4. Wzbogacanie doświadczeń a produkt * 1.5. Doświadczenia związane z konsumpcją a marketing produktu * Rozdział 2. Turystyka, kultura i gospodarka * 2.1. Ewolucja wiedzy o roli turystyki dla współczesnego człowieka * 2.2. Uwarunkowania rozwoju turystyki we współczesnych gospodarkach * 2.2.1. Uwarunkowania zewnętrzne: społeczno-polityczne i kulturowe * 2.2.2. Międzynarodowe i globalne oraz makroekonomiczne trendy * kształtujące rozwój kultury i turystyki w Europie * 2.2.3. Uczestnictwo w kulturze a turystyka * 2.3. Ekonomiczne aspekty rozwoju turystycznego sektora gospodarki * 2.3.1. Ogólna charakterystyka sektora turystycznego w Polsce * 2.3.2. Konkurencyjność sektora turystycznego na tle innych sektorów * 2.4. Turystyka w Polsce na tle polityki gospodarczej * 2.4.1. Turystyka kulturowa * 2.4.2. Innowacyjność i konkurencyjność gospodarowania w polskiej * polityce gospodarczej * Rozdział 3. Rozwój produktu turystycznego - wybrane aspekty * 3.1. Czas wolny, doświadczenia (doznania) a produkt * 3.2. Emocje i doznania kulturowe jako czynnik rozwoju produktów * turystycznych i ich marketingu * 3.3. Jakość produktu turystycznego a percepcja klienta * 3.4. Badania marketingowe a kreowanie produktu turystycznego * 3.4.1. Ogólne cele badań * 3.4.2. Potrzeba opracowania jednolite) koncepcji badań * marketingowych w turystyce (ujęcie makroekonomiczne) * Rozdział 4. Budowanie wizerunku miejscowości turystycznej poprzez * produkty * 4.1. Wizerunek miejscowości turystycznej a percepcja klientów * 4.2. Kreowanie wizerunku miejsca pobytu turystycznego poprzez * modyfikację produktów turystycznych * 4.3. Jakość produktów a wizerunek miejsca świadczenia usług turystycznych * 4.4. Kreowanie wiedzy w sektorze turystycznym * Rozdział 5. Uwarunkowania rozwoju produktów turystycznych regionu * - wybrane przykłady * 5.1. Interpretacje produktu turystycznego regionu * 5.2. Województwo pomorskie * 5.2.1. Uwarunkowania przestrzenne: atrakcyjność turystyczna * 5.2.2. Uwarunkowania ekonomiczne * 5.2.3. Uwarunkowania społeczne i kulturowo-środowiskowe * 5.2.4. Wizerunek województwa pomorskiego * 5.2.5. Wybrane czynniki kształtujące podaż usług turystycznych * oraz popyt na produkty turystyczne na Pomorzu * 5.3. Innowacyjny produkt turystyczny w województwie pomorskim * 5.4. Województwo podlaskie - budowanie turystycznego wizerunku * wybranych miejscowości * Rozdziało. Kierunki doskonalenia produktów turystycznych * 6.1. Turystyka morska i jej produkty * 6.2. Turystyka z ofertą sportową * 6.3. Kształcenie kadr dla sektora usług organizujących czas wolny * a potrzeby turystyki * 6.4. Usługi hotelarskie jako komponent produktu turystycznego * 6.5. Partnerstwo publiczno-prywatne a kształtowanie produktów * turystycznych * Zakończenie * Bibliografia * Indeks
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53434 (1 egz.)
Kaucja: 28,37 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 115-120. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej