568577
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest ocena stosowanych rozwiązań w zakresie systemu finansowania samorządu terytorialnego, prawa finansowego i kontroli finansowej wydatkowania środków publicznych. Jednostki samorządu terytorialnego funkcjonują w niestabilnych warunkach spowodowanych głównie zmianami podstaw prawnych regulujących ich działalność, które dotyczą zarówno realizowanych zadań, systemu finansowania, gospodarki budżetowej, jak również kontroli wydatkowania środków pieniężnych, rachunkowości i sprawozdawczości finansowej.
WSTĘP * CZĘŚĆ I. BUDŻET JAKO NARZĘDZIE PLANOWANIA GOSPODARKI FINANSOWEJ * JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * ROZDZIAŁ 1 ANETA EJSMONT * ANALIZA BUDŻETU JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W POLSCE * 1.1. PODSTAWOWE INFORMACJE O JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W POLSCE * 1.2. POZIOM DOCHODÓW UJMOWANYCH W BUDŻETACH JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 1.3. POZIOM WYDATKÓW UJMOWANYCH W BUDŻETACH JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 1.4. WYNIK BUDŻETÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * ROZDZIAŁ 2 MARCIN KACZMAREK * WYBRANE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU BUDŻETU ZADANIOWEGO * 2.1. ISTOTA BUDŻETOWANIA ZADANIOWEGO * 2.2. OGÓLNE ZASADY SPORZĄDZANIA BUDŻETU ZADANIOWEGO * CZĘŚĆ II. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA BUDŻETÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU * TERYTORIALNEGO * ROZDZIAŁ 3 BOGUMIŁ PAHL * OPODATKOWANIE BUDOWLI SIECIOWYCH JAKO PRZEDMIOT PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, * PROBLEMY PRAKTYCZNE * 3.1. LEGALNA DEFINICJA BUDOWLI * 3.2. BUDOWLE ZWIĄZANIE Z PROWADZENIEM DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ JAKO WARUNEK * OPODATKOWANIA BUDOWLI * 3.3. BUDOWLE SIECIOWE * 3.4. ZASADY POSTĘPOWANIA GMINNYCH ORGANÓW PODATKOWYCH ZMIERZAJĄCE DO OKREŚLENIA * PRAWIDŁOWEJ WYSOKOŚCI ZOBOWIĄZANIA PODATKOWEGO W ZAKRESIE BUDOWLI SIECIOWYCH * 3.5. PODSTAWA OPODATKOWANIA BUDOWLI SIECIOWYCH * 3.6. OPODATKOWANIE GRUNTÓW POD BUDOWLAMI SIECIOWYMI * ROZDZIAŁ 4 MAGDALENA PERKOWSKA * SUBWENCJA OGÓLNA JAKO ŹRÓDŁO DOCHODÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU * TERYTORIALNEGO * 4.1. POJĘCIE SUBWENCJI OGÓLNEJ I JEJ UNORMOWANIA PRAWNE * 4.2. STRUKTURA SUBWENCJI OGÓLNEJ * 4.2.1. Część wyrównawcza subwencji ogólnej * 4.2.2. Część równoważąca i regionalna subwencji ogólnej * 4.2.3. Część oświatowa subwencji ogólnej * 4.2.4. Rezerwa subwencji ogólnej * 4.3. TRYB PRZEKAZYWANIA SUBWENCJI OGÓLNEJ * 4.4. DECYZJE WYDAWANE PRZEZ MINISTRA DO SPRAW FINANSÓW PUBLICZNYCH * ROZDZIAŁ 5 JAN ZARZECKI * FINANSOWANIE REGIONALNYCH PROGRAMÓW OPERACYJNYCH * 5.1. KOMPETENCJE SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA * 5.2. KONCEPCJA REGIONALNYCH PROGRAMÓW OPERACYJNYCH * 5.3. MIĘDZYREGIONALNE ZRÓŻNICOWANIE I PREFERENCJE TRANSFERU WSPÓLNOTOWYCH ŚRODKÓW * PIENIĘŻNYCH * 5.4. REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO * ROZDZIAŁ 6 JAROSŁAW ZYSNARSKI * EKONOMICZNO-FINANSOWE ASPEKTY PRZEDSIĘWZIĘĆ PARTNERSTWA * PUBLICZNO-PRYWATNEGO * 6.1. KLUCZOWE ASPEKTY EKONOMICZNE PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO * 6.2. PROBLEMY I OGRANICZENIA PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO * 6.3. EKONOMICZNO-FINANSOWE KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z PPP * 6.4. ANALIZA FORMUŁY PARTNERSTWA PUBLICZNO-PRYWATNEGO * ROZDZIAŁ 7 * DOROTA A. HAŁABURDA * ANALIZA ZADŁUŻENIA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 7.1. LIMITY ZACIĄGANIA DŁUGU W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 7.2. METODY POMIARU ZADŁUŻENIA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 7.3. ZADŁUŻENIE JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 7.4. ZMIANY USTAWOWE DOTYCZĄCE ZADŁUŻENIA I WSKAŹNIKÓW ZADŁUŻENIA * CZĘŚĆ III. AUDYT I KONTROLA WYDATKOWANIA ŚRODKÓW PUBLICZNYCH * W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * ROZDZIAŁ 8 EWA CZARNIECKA * TWORZENIE PROCEDUR KONTROLI FINANSOWEJ W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW * PUBLICZNYCH * 8.1. DEFINICJA KONTROLI FINANSOWEJ * 8.2. ZASADY TWORZENIA PROCEDUR KONTROLI FINANSOWEJ * 8.3. TREŚĆ I ZAKRES STOSOWANIA PROCEDUR KONTROLI FINANSOWEJ * 8.4. NEGATYWNE KONSEKWENCJE BRAKU PROCEDUR KONTROLI FINANSOWEJ * ROZDZIAŁ 9 SŁAWOMIR J. SNARSKI * ORGANIZACJA KONTROLI FINANSOWEJ SAMORZĄDU POWIATOWEGO NA PRZYKŁADZIE * POWIATU BIELSKIEGO * 9.1. KONTROLA FINANSOWA W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH * 9.2. ORGANIZACJA KONTROLI FINANSOWEJ W POWIECIE BIELSKIM * ROZDZIAŁ 10 IWONA E. BOGUCKA * MECHANIZMY KONTROLI I ZARZĄDZANIA RYZYKIEM SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * W CZASACH NIEPEWNOŚCI JAKO PRZEDMIOT OCENY AUDYTU WEWNĘTRZNEGO * 10.1. ISTOTA KONTROLI * 10.1.1. Zagadnienia ogólne * 10.1.2. Kontrola finansowa * 10.1.3. Kontrola wewnętrzna i finansowa w jednostkach samorządu * terytorialnego * 10.1.4. Błędy i zaniedbania w kontroli wewnętrznej i finansowej * 10.2. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM * 10.3. POJECIE AUDYTU WEWNĘTRZNEGO I JEGO CHARAKTERYSTYKA * CZĘŚĆ IV. SPRAWOZDAWCZOŚĆ I RACHUNKOWOŚĆ JAKO KOMPONENTY * SEKTORA FINANSÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * ROZDZIAŁ 11 * DOROTA ADAMEK-HYSKA * ZASADA MEMORIAŁOWA W RACHUNKOWOŚCI SAMORZĄDOWYCH JEDNOSTEK * BUDŻETOWYCH * 11.1. ZASADA MEMORIAŁOWA NA TLE NADRZĘDNYCH ZASAD RACHUNKOWOŚCI * 11.2. ZAKRES STOSOWANIA ZASADY MEMORIAŁOWEJ W SAMORZĄDOWYCH JEDNOSTKACH * BUDŻETOWYCH * ROZDZIAŁ 12 EWA KOSIŁSKA * SPRAWOZDAWCZOŚĆ JAKO INSTRUMENT OCENY SYSTEMU RACHUNKOWOŚCI BUDŻETOWEJ * W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH * 12.1. SPRAWOZDAWCZOŚĆ A RACHUNKOWOŚĆ * 12.2. ISTOTA I ZAKRES RACHUNKOWOŚCI BUDŻETOWEJ * 12.3. UREGULOWANIA PRAWNE W ZAKRESIE SPRAWOZDAWCZOŚCI W POLSCE * 12.4. OBOWIĄZKI JEDNOSTEK W ZAKRESIE PROWADZENIA KSIĄG RACHUNKOWYCH ORAZ SPORZĄDZANIA * SPRAWOZDAŁ * 12.4.1. Zasady funkcjonowania sprawozdawczości budżetowej * 12.4.2. Księgowość jako źródło sprawozdawczości finansowej * 12.5. ELEKTRONICZNY SYSTEM SPRAWOZDAWCZOŚCI BUDŻETOWEJ * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * SPIS TABEL * SPIS RYSUNKÓW
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 27,84 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 215-223.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego, dla studentów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej