570418
Książka
W koszyku
Ekonomia matematyczna zajmuje się modelowaniem procesów zachodzących w gospodarce za pomocą modeli matematycznych, które można podzielić na mikroekonomiczne i makroekonomiczne. Modele mikroekonomiczne opisują działania określonego podmiotu (konsumenta, przedsiębiorstwa) lub funkcjonowanie rynku pewnego dobra albo usługi. Zostały tu więc przedstawione: modele wyboru i międzyokresowego wyboru konsumenta; modele wyboru między pracą a czasem wolnym; wstęp do teorii przedsiębiorstwa; przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej, monopolu, duopolu i oligopolu; popyt przedsiębiorstwa na czynniki produkcji. Podręcznik uzupełniają podsumowania, testy i zadania ułatwiające opanowanie i usystematyzowanie wiedzy. Podręcznik przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, matematyki.
Wprowadzenie * 1. MODELE WYBORU KONSUMENTA * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Podstawowe pojęcia * 1.3. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku dwóch dóbr lub usług * 1.3.1. Model z ogólną funkcją użyteczności * 1.3.2. Model z potęgową funkcją użyteczności * 1.4. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku n dóbr lub usług * 1.4.1. Model z ogólną funkcją użyteczności * 1.4.2. Model z potęgową funkcją użyteczności * 1.5. Podsumowanie * 1.6. Testy i zadania * 1.6.1. Testy * 1.6.2. Zadania * 2. MODELE MIĘDZYOKRESOWEGO WYBORU KONSUMENTA * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Modele dwuokresowe * 2.2.1. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego * 2.2.2. Model konsumenta z dostępem do rynku inwestycyjnego * 2.2.3. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego i inwestycyjnego * 2.3. Model n-okresowy * 2.4. Podsumowanie * 2.5. Testy i zadania * 2.5.1. Testy * 2.5.2. Zadania * 3. WYBÓR MIĘDZY PRACĄ A CZASEM WOLNYM. PODAŻ PRACY JEDNOSTKI * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Założenia modelu * 3.3. Rozwiązanie modelu * 3.4. Uogólnienie modelu * 3.5. Podsumowanie * 3.6. Testy i zadania * 3.6.1. Testy * 3.6.2. Zadania * 4. WSTĘP DO TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Podstawowe pojęcia * 4.3. Koszty i ich rodzaje * 4.4. Funkcja produkcji i jej właściwości * 4.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji * 4.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji * 4.5. Podsumowanie * 4.6. Testy i zadania * 4.6.1. Testy * 4.6.2. Zadania * 5. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Warunek konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku * 5.3. Równowaga przedsiębiorstwa przy U-kształtnych krzywych kosztów * 5.4. Podsumowanie * 5.5. Testy i zadania * 5.5.1. Testy * 5.5.2. Zadania * 6. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH MONOPOLU * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Równowaga czystego monopolu * 6.2.1. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku * 6.2.2. Szczególne przypadki równowagi monopolu * 6.3. Dyskryminacja cenowa monopolu * 6.3.1. Pojęcie dyskryminacji cenowej * 6.3.2. Warunki konieczne i dostateczne maksymalizacji zysku * 6.3.3. Pewne szczególne przypadki modeli dyskryminacji cenowej * 6.3.4. Dyskryminacja cenowa przy n rynkach odbiorców * 6.4. Podsumowanie * 6.5. Testy i zadania * 6.5.1. Testy * 6.5.2. Zadania * 7. PODSTAWOWE MODELE DUOPOLU I OLIGOPOLU * 7.1. Wprowadzenie * 7.2. Modele duopolu * 7.2.1. Duopol Cournota * 7.2.2. Duopol Stackelberga * 7.2.3. Duopol Bertranda * 7.3. Modele oligopolu * 7.3.1. Oligopol Cournota * 7.3.2. Oligopol Stackelberga * 7.3.3. Oligopol Bertranda * 7.4. Podsumowanie * 7.5. Testy i zadania * 7.5.1. Testy * 7.5.2. Zadania * 8. POPYT PRZEDSIĘBIORSTWA NA CZYNNIKI PRODUKCJI * 8.1. Wprowadzenie * 8.2. Popyt na czynniki produkcji w warunkach konkurencji doskonałej * 8.2.1. Popyt na kapitał i pracę * 8.2.2. Popyt na n czynników produkcji * 8.3. Popyt na czynniki produkcji w warunkach monopolu * 8.3.1. Popyt na kapitał i pracę * 8.3.2. Popyt na n czynników produkcji * 8.4. Podsumowanie * 8.5. Testy i zadania * 8.5.1. Testy * 8.5.2. Zadania * Literatura
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53488 (1 egz.)
Kaucja: 52,00 zł
Strefa uwag:
Tyt. grzbiet.: Ekonomia matematyczna
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [391].
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów ekonomii, zarządzania, matematyki.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej