570467
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania Naukowe / Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu ; nr 1)
Głównym celem naukowym pracy była weryfikacja hipotez, wśród których główna brzmi następująco: wykorzystanie środków public relations podczas targów znacząco wpływa na kreowanie czy poprawę wizerunku firmy.Badanie wykorzystania środków public relations przez małe i średnie przedsiębiorstwa, wystawiające się na polskich targach, zostało przeprowadzone w latach 2006-2007. Swoim zasięgiem objęło niemal całą Polskę. Bazę danych wszystkich wystawców sporządzono na podstawie katalogów targowych, uzyskanych od organizacji targowych, oraz na podstawie danych teleadresowych, dostępnych na stronach internetowych tych organizacji. Oszacowano, że liczba małych i średnich przedsiębiorstw, wystawiająca się na targach w badanych okresie, wynosi 13 235. Następnie wyeliminowano przedsiębiorstwa duże, zagraniczne, organizacje non profit, stowarzyszenia, kluby i towarzystwa. Projektując badanie, podjęto decyzję o zastosowaniu losowania warstwowego. Dane, służące realizacji tematu badawczego, zebrano metodą wywiadu telefonicznego, w którym uczestniczyły 363 przedsiębiorstwa, oraz za pomocą wywiadów osobistych z dziennikarką prasową i organizatorem targów.
WSTĘP * 1. KOMUNIKOWANIE JAKO SPOSÓB NA KREOWANIE WIZERUNKU FIRMY * 1.1. Rola i funkcje public relations w erze szumu informacyjnego i reklamy * 1.1.1. Koncepcja doboru technik i treści public relations * 1.1.2. Rola otoczenia w budowaniu planu działań public relations * 1.2. Komunikowanie się przedsiębiorstwa z grupami otoczenia * 1.3. Public relations a dziedziny pokrewne * 1.4. Psychologiczne aspekty wywierania wpływu na otoczenie * 1.4.1. Wybrane techniki wywierania wpływu na klienta * 1.4.2. Prezentacja oferty a psychologia nabywcy * 2. ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM I KOMUNIKOWANIE SIĘ FIRMY Z OTOCZENIEM * 2.1. Wizerunek firmy jako rezultat oddziaływania public relations * 2.1.1. Reputacja i wizerunek firmy (corporate image) * 2.1.2. Wizerunek firmy a wizerunek marki * 2.2. System całościowej identyfikacji firmy (corporate identity) * 2.3. Przyczyny różnic między tożsamością a wizerunkiem przedsiębiorstwa * 2.4. Targi a marketing relacji * 2.4.1. Promocja bezpośrednia jako czynnik tworzący marketing targowy i targowe public relations * 2.4.2. Rozwój targowego-wystawienniczego public relations * 3. EWOLUCJA KONCEPCJI TARGÓW * 3.1. Geneza powstania targów oraz ich funkcje * 3.1.1. Starożytność i średniowiecze * 3.1.2. Targi w Europie nowożytnej * 3.2. Współczesny krajowy rynek targowy, jego początki i uwarunkowania historyczne * 3.3. Rodzaje imprez targowych * 3.4. Typologia uczestników targów * 3.5. Cele uczestnictwa w targach i ich klasyfikacja * 3.5.1. Ilościowe określenie celów * 3.5.2. Cele promocyjne a dobór narzędzi * 4. TECHNICZNO-ORGANIZACYJNE ASPEKTY WYSTAWIANIA SIĘ NA TARGACH * 4.1. Targi jako sposób na kreowanie wizerunku firmy * 4.1.1. Wybór powierzchni wystawienniczej * 4.1.2. Kształt stoiska * 4.1.3. Wpływ wyposażenia stoiska na postrzeganie zwiedzających * 4.2. Budowanie wizerunku za pomocą środków promocyjnych * 4.2.1. Środki wizualne jako sposób komunikowania się firmy z otoczeniem * 4.2.2. Literatura firmowa i targowa jako element całościowej identyfikacji firmy. * 4.3. Działania promocyjne, w tym sponsoringowe * 5. REALIZACJA DZIAŁAŁ WIZERUNKOWYCH NA TARGACH ZA POMOCĄ AKTYWNYCH DZIAŁAŁ I ŚRODKÓW PUBLIC RELATIONS * 5.1. Rola personelu targowego w kreowaniu pozytywnego wyobrażenia o firmie * 5.1.1. Zasady doboru personelu * 5.1.2 Rola efektywnej komunikacji personelu * 5.2. Relacje z mediami jako sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem * 5.2.1. Specyfika pracy z dziennikarzami * 5.2.2. Działania medialne w tworzeniu wizerunku firmy na targach * 5.2.3. Wybór rzecznika prasowego a bezpośredni kontakt z mediami * 5.3. Prezentacja firmy podczas konkursów organizowanych przez zarząd targów * 6. DZIAŁALNOŚĆ PUBLIC RELATIONS NA TARGACH W ŚWIETLE BADAŁ EMPIRYCZNYCH * 6.1. Targi w strategiach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw * 6.2. Etapy komunikacji targowej na podstawie przeprowadzonego badania * 6.2.1. Komunikacja przed targami * 6.2.2. Komunikacja podczas targów * 6.2.3. Komunikacja po zakończeniu targów * 6.3. Poprawa wizerunku firmy poprzez udział w targach * ZAKOŁCZENIE * ZAŁĄCZNIK 1. PROJEKT BADANIA WŁASNEGO * ZAŁĄCZNIK 2. TARGI POSIADAJĄCE ZNAK "TARGI Z REKOMENDACJĄ" * ZAŁĄCZNIK 3. WYWIAD Z WANDĄ MISIAK, ORGANIZATORKĄ MIĘDZYNARODOWYCH TARGÓW WARMII I MAZUR * ZAŁĄCZNIK 4. WYWIAD Z LUDMIŁĄ KAMIŁSKĄ-BARTOCHĄ, DZIENNDXARKĄ PRASOWĄ SPECJALIZUJĄCĄ SIĘ W TEMATYCE TARGOWEJ * ZAŁĄCZNIK 5. KWESTIONARIUSZ WYWIADU TELEFONICZNEGO ZASTOSOWANY W BADANIACH WŁASNYCH PROWADZONYCH NA TEMAT WYKORZYSTYWANIA ŚRODKÓW PUBLIC RELATIONS NA POLSKICH TARGACH * BIBLIOGRAFIA * SPIS RYSUNKÓW * SPIS TABEL * SPIS WYKRESÓW * Sumary
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53651 (1 egz.)
Kaucja: 33,93 zł
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: Trade fairs as a tool for company image management
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 269-283.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej