568599
Książka
W koszyku
Spis treści * Wstęp * Rozdział 1. * Człowiek w organizacji * 1.1. Charakterystyka zachowania organizacyjnego * 1.2. Modele badawcze zachowań organizacyjnych * 1.3. Globalny aspekt współczesnego zarządzania * 1.3.1. Globalizacja procesów ekonomicznych * 1.3.2. Globalizacja procesów kulturowych * Rozdział 2 * Jednostkowy poziom zachowań organizacyjnych * 2.1. Czynniki biograficzne i profesjonalne * 2.1.1. Płeć * 2.1.2. Status rodzinny i ekonomiczny * 2.1.3. Wiek * 2.1.4. Zawód i wykształcenie * 2.1.5. Stan zdrowia * 2.1.6. Fizjognomia * 2.1.7. Chronotyp człowieka * 2.2. Czynniki psychologiczne * 2.2.1. Percepcja * 2.2.1.1. Zmysłowe mechanizmy percepcji * 2.2.1.1.1. Układ wzrokowy * 2.2.1.1.2. Układ słuchowy * 2.2.1.2. Abstrakcyjne mechanizmy percepcji * 2.2.1.2.1. Pamięć i procesy poznawcze * 2.2.1.2.2. Myślenie * 2.2.2. Zdolności i inteligencja * 2.2.3. Osobowość, temperament, charakter * 2.2.3.1. Osobowość * 2.2.3.2. Temperament * 2.2.3.3. Charakter * 2.2.4. System potrzeb i motywacja * 2.2.4.1. Charakterystyka procesu motywacyjnego * 2.2.4.2. Motywacja a zachowanie organizacyjne * Rozdział 3 * Grupowe determinanty zachowania organizacyjnego * 3.1. Grupa zadaniowa * 3.1.1. Pojęcia opisujące grupę zadaniową * 3.1.2. Style kierowania i autorytet władzy * 3.1.2.1. Style kierowania * 3.1.2.2. Autorytet władzy * 3.1.3. Zdolności kierownicze * 3.1.4. Zwierzchnictwo i władza * 3.2. Komunikacja interpersonalna * 3.2.1. Sieci komunikacyjne - normalne * 3.2.1.1. Formalna sieć komunikacyjna * 3.2.1.2. Nieformalna sieć komunikacyjna * 3.2.2. Sieci komunikacyjne - patologiczne * 3.2.2.1. "Mur milczenia" * 3.2.2.2. Komunikacja wybiórcza * 3.2.2.3. Syndrom grupowego myślenia * 3.2.3. Komunikacja jako perswazja * 3.2.3.1. "Pranie mózgu" jako patologiczna totalna perswazja * 3.2.3.2. Negocjacje jako częściowa perswazja * 3.2.3.3. Reklama jako naiwna perswazja * 3.3. Kultura organizacyjna i cywilizacja techniczna * Rozdział 4 * Systemowe wyznaczniki zachowania organizacyjnego * 4.1. Istota organizacji * 4.2. Struktura systemu organizacyjnego * 4.2.1. Cechy struktury systemu organizacyjnego * 4.2.2. Modele struktury organizacyjnej * 4.2.3. Elementy składowe organizacji * 4.2.3.1. Dwa podstawowe wzorce struktury systemu organizacyjnego * 4.2.3.2. Pięcioelementowy model systemu organizacyjnego H. Mintzberga * 4.2.3.3.Model podsystemów organizacyjnych D. Katza i R.L. Khana * 4.3. Polityka organizacyjna i praktyka wykorzystania zasobów ludzkich * 4.3.1. Analiza zawodów * 4.3.2. Rekrutacja i selekcja psychologiczna * 4.3.3. Programy treningu i rozwoju zawodowego * 4.3.3.1. Trening psychologiczny w doskonaleniu kadr * 4.3.3.2. Metody treningu psychologicznego w doskonaleniu kadr * 4.3.3.3. Programy rozwoju karier pracowniczych * 4.3.3.4. Systemy oceny szans rozwoju kariery * 4.4. Kultura w zachowaniach organizacyjnych * 4.4.1. Kultura jako wartość * 4.4.2. Kultura organizacyjna * 4.5. Rozwój organizacji * 4.5.1. Oporność wobec zmian organizacyjnych * 4.5.1.1. Indywidualne źródła oporności * 4.5.1.2. Organizacyjne źródła oporności * 4.5.1.3. Procesualne źródła oporności * Rozdział 5 * Stres organizacyjny * 5.1. Teoretyczne podstawy stresu * 5.1.1. Fizjologiczna teoria stresy H. Selye??go * 5.1.2. Psychologiczne teorie stresu * 5.1.2.1. Interakcyjny model stresu G.R. Elliotta i C. Eisdorfera * 5.1.2.2. Transakcyjna teoria stresu R. Lazarusa i S. Folkman * 5.1.2.3. Koncepcja stresowych zdarzeń życiowych B.S. i B.P. Dohrenwendów * 5.1.2.4. Koncepcja stresowych czynników pracy L. Lewego i M. Frankenhauser * 5.1.2.5. Koncepcja stresorów organizacyjnych J. Ivancevicha i M.T. Mattesona * 5.1.2.6. Koncepcja stresu organizacyjnego R.L. Khana i Ph. Byosiere * 5.1.2.7. Model analizy cyklów stresowych J.E. McGratha * 5.2. Reakcje na stres * 5.2.1. Model reakcji na stres J. Reykowskiego * 5.2.2. Reakcje bezpośrednie na stres organizacyjny * 5.2.3. Fizjologiczna teoria zmęczenia E. Grandjeana * 5.2.4. Reakcje odroczone na chroniczny stres organizacyjny * 5.2.4.1. Koncepcje "wypalenia się zawodowego" * 5.2.4.1.1. Wypalenie się zawodowe jako proces w koncepcji Christiny Masłach * 5.2.4.1.2. Koncepcja wypalenia się zawodowego R. Golembiewskiego * 5.2.4.1.3. Model wypalenia się zawodowego C. Noworola i T. Marka * 5.2.4.1.4. Koncepcja skutków wypalenia się zawodowego J. Howarda D. Cunninghama i P. Rechnitzera * 5.2.4.2. Koncepcja Salutogenezy Aarona Antonowsky??ego * 5.3. Sposoby radzenia sobie ze stresem * 5.3.1. Odporność na stres * 5.3.2. Radzenie sobie ze stresem * 5.4. Perspektywy profilaktyki stresu organizacyjnego * Rozdział 6 * Wybrane zagadnienia psychologii zarządzania * 6.1. Psychologiczne aspekty działalności kierowniczej * 6.2. Psychologiczne instrumenty zarządzania * 6.2.1. Zarządzanie przez wzmocnienie pozytywne * 6.2.2. Zarządzanie przez kształtowanie pozytywnego obrazu (image) firmy * 6.2.2.1. Tworzenie stereotypów * 6.2.2.2. Spostrzeganie społeczne * 6.2.2.3. Wpływ czynników sytuacyjnych na percepcję społeczną * 6.2.2.4. Facylitacja społeczna * 6.2.2.5. Subiektywne szacowanie korzyści i strat * 6.2.2.5.1. Teoria sprawiedliwości dystrybutywnej G.C. Homansa * 6.2.2.5.2. Teoria sprawiedliwej płacy E. Jaques??a * 6.2.2.5.3. Teoria maksymalizacji zysków E. I G. Walsterów * 6.2.3. Zarządzanie przez motywację * 6.2.3.1. Wzorce motywacyjne w zarządzaniu wg D. Katza * 6.2.3.1.1. Konformizm wobec norm systemu organizacyjnego * 6.2.3.1.2. Instrumentalne nagrody systemowe * 6.2.3.1.3. Instrumentalne nagrody indywidualne * 6.2.3.1.4. Satysfakcja z pracy * 6.2.3.1.5. Interakcja celów osobistych i systemu wartości z celami i wartościami systemu organizacyjnego * 6.2.3.1.6. Satysfakcja płynąca z przynależności do małych grup roboczych * 6.2.3.2. Motywacyjna rola pieniądza * 6.2.3.2.1. Ujęcie behawioralne * 6.2.3.2.2. Ujęcie popędowe * 6.2.3.2.3. Ujęcie psychoanalityczne * 6.2.3.2.4. Ujęcie holistyczne * 6.2.3.2.5. Ujęcie poznawcze * 6.2.3.3. Wartościowanie pracy * 6.3. Praktyczne aspekty psychologii zarządzania * Aneksy *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [281]-290.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej