570418
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I.LIBERALIZACJA I PRYWATYZACJA JAKO ZMIANA * 1. Prywatyzacja i liberalizacja usług publicznych w Polsce * 1.1. Co to są usługi publiczne? * 1.2. Procesy liberalizacji i prywatyzacji usług publicznych jako cele polityki gospodarczej * 1.2.1. Czynniki warunkujące projekty liberalizacji i prywatyzacji * 1.2.2. Tempo i kierunek procesu liberalizacji * 1.3. Modele badania liberalizacji i prywatyzacji * 1.3.1. Model badania liberalizacji * 1.3.2. Model badania prywatyzacji * 1.3.3. Model badania regulacji * 1.3.4. Model badania interesariuszy liberalizacji i prywatyzacji * 1.3.4.1. Rola rządu * 1.3.4.2. Inni interesariusze procesu liberalizacji i prywatyzacji * 1.3.4.3. Konflikty i napięcia między interesariuszami procesu liberalizacji i prywatyzacji * 1.4. Liberalizacja i prywatyzacja wybranych usług publicznych w Polsce * 1.4.1. Zmiany w szpitalnictwie w kontekście europejskim * 1.4.1.1. Liberalizacja jako skutek ekonomizacji * 1.4.1.2. Prywatyzacja * 1.4.1.3. Regulacja * 1.4.1.4. Rola interesariuszy * 1.4.1.5. Konflikty i napięcia między interesariuszami sektora * 1.4.1.6. Podsumowanie * 1.4.2. Zmiany w publicznym transporcie lokalnym w kontekście europejskim * 1.4.2.1. Liberalizacja * 1.4.2.2. Prywatyzacja * 1.4.2.3. Regulacje rynkowe * 1.4.2.4. Rola interesariuszy * 1.4.2.5. Konflikty i napięcia między interesariuszami sektora * 1.4.2.6. Podsumowanie * 1.4.3. Zmiany w branży dostarczania energii elektrycznej w Polsce w kontekście europejskim * 1.4.3.1. Liberalizacja * 1.4.3.2. Prywatyzacja * 1.4.3.3. Regulacja rynkowa * 1.4.3.4. Rola interesariuszy * 1.4.3.5. Konflikty i napięcia między interesariuszami sektora * 1.4.3.6. Podsumowanie * 1.4.4. Zmiany liberalizacyjne i prywatyzacyjne w usługach pocztowych * 1.4.4.1. Liberalizacja * 1.4.4.2. Prywatyzacja * 1.4.4.3. Regulacje rynkowe * 1.4.4.4. Rola interesariuszy * 1.4.4.5. Konflikty i napięcia między interesariuszami sektora * 1.4.4.6. Podsumowanie * 1.5. Podsumowanie: model usług publicznych w Polsce w procesie zmian * Literatura * 2. Konsensualny styl radykalnej zmiany: trajektoria procesu restrukturyzacji w zagranicznej firmie sektora energetycznego w Polsce * 2.1. Trajektoria procesu prywatyzacji w Gama Poland SA * 2.2. Polityka personalna i proces budowania kultury korporacyjnej w Gama Poland SA * 2.3. Zagraniczna korporacja w ocenie załogi * 2.4. Wynagrodzenia i świadczenia w Gama Poland SA * 2.5. Działalność związków zawodowych w Gama Poland SA * 2.6. Wnioski * Literatura * CZEŚĆ II. PROCESY ZATRUDNIENIA * 1. Wpływ liberalizacji i prywatyzacji usług publicznych na zatrudnienie * 1.1.Ochrona zdrowia i szpitale * 1.2. Sektor elektryczny * 1.3. Transport lokalny * 1.4. Sektor usług pocztowych * 1.5. Podsumowanie * Literatura * 2. W poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej opartej na elastyczności w transporcie pasażerskim * 2.1. Wykorzystanie szans na prywatyzację * 2.2. Reakcja na zmienne warunki konkurencji * 2.3. Zmiany organizacyjne: w kierunku lepszej kontroli zasobów pracy * 2.4. Elastyczność w sferze zatrudnienia * 2.4.1. Elastyczność funkcjonalna * 2.4.2. Elastyczność liczbowa * 2.4.3. Elastyczność finansowa * 2.4.4. Elastyczność w zakresie czasu pracy * 2.4.5. Elastyczność typu "oddalenie" * 2.4.6. Zróżnicowanie strategii zatrudnienia w odniesieniu do różnych grup pracowniczych * 2.5. Stosunki pracy i kultura organizacyjna w Alfa-Bus jako podstawa dla "wolnej ręki" kierownictwa * 2.6. Podsumowanie * Literatura * 3. Kurierzy w sektorze pocztowym w Polsce - praca na własny rachunek jako wymuszenie czy jako wybór? * 3.1. Profil demograficzny i zawodowy kurierów * 3.2. Charakterystyka pracy kuriera * 3.3. Kurier - przedsiębiorca czy pracownik zależny? * 3.4. Podsumowanie * Literatura * CZĘŚĆ III. STOSUNKI PRACY * 1. Zdolność modelu stosunków pracy do ograniczenia konkurencji opartej na niskich kosztach płacowych * 1.1. Modele stosunków pracy w usługach publicznych * 1.2. Sektor pocztowy w Polsce - zdolność modelu dualnego stosunków pracy do ograniczenia konkurencji opartej na niskich kosztach płacowych * 1.3. Sektor dostarczania energii elektrycznej - zdolność modelu ciągłości branżowej do ograniczenia konkurencji opartej na niskich kosztach płacowych * 1.4. Model rozproszonych stosunków pracy w sektorze zbiorowego transportu lokalnego. Niska zdolność do ograniczenia konkurencji opartej na niskich kosztach płacowych * 1.5. Model rozproszonych stosunków pracy w sektorze szpitalnictwa. Bardzo niska zdolność do ograniczenia konkurencji opartej na niskich kosztach płacowych * 1.6. Podsumowanie * Literatura * 2. Związki zawodowe pielęgniarek i położnych: w obronie jakości usług zdrowotnych * 2.1. Marsze i blokady * 2.2. Okupacje * 2.3. Protest w formie głodówki * 2.4. Strajk: odejście od łóżek pacjentów * 2.5. Redukcje w zatrudnieniu pielęgniarek jako skutek reformy * 2.6. Białe Miasteczko i rozmowy z rządem - próba centralizacji negocjacji zbiorowych * 2.7. Praca na kontraktach jako przejaw postępującej deregulacji rynku pracy. Warunki pracy w skomercjalizowanych placówkach * 2.8. Drenaż opieki * 2.9. Efekty protestów a reforma - czy pielęgniarki mają dostateczną siłę przetargową? * 2.10. Podsumowanie * Literatura * CZĘŚĆ IV. KONSUMENCI * 1. Usługi publiczne. Oceny i preferencje polskich konsumentów na tle europejskim * 1.1. Wstęp * 1.2. Usługi publiczne w Polsce w ocenie respondentów: satysfakcja konsumencka * 1.3. Usługi pocztowe * 1.4. Transport lokalny * 1.5. Dostarczanie energii elektrycznej * 1.6. Usługi zdrowotne * 1.7. Wnioski. Analiza porównawcza * 1.8. Jaki zakres usług powszechnych? * 1.8.1. Usługi pocztowe * 1.8.2. Transport lokalny * 1.8.3. Dostarczanie energii elektrycznej * 1.8.4. Wnioski. Analiza porównawcza * 1.9. Ile liberalizacji i prywatyzacji? * 1.9.1. Usługi pocztowe * 1.9.2. Transport lokalny * 1.9.3. Dostarczanie energii elektrycznej * 1.9.4. Wnioski * 1.9.5. Usługi zdrowotne * 1.10. Podsumowanie * Literatura * 2. Prywatyzacja usług publicznych i jej wpływ na jakość, zatrudnienie i wydajność - zalecenia pobadawcze * 2.1. Wstęp * 2.2. W kierunku rynku usług publicznych * 2.2.1. Rekomendacje dotyczące rynku usług publicznych * 2.3. Zatrudnienie * 2.3.1. Rekomendacje dotyczące zatrudnienia * 2.4. Stosunki pracy * 2.4.1. Rekomendacje dotyczące stosunków pracy * 2.5. Wydajność spółek i jakość usług * 2.5.1. Rekomendacje dotyczące jakości usług
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53679 (1 egz.)
Kaucja: 25,23 zł
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej