570363
Książka
W koszyku
Organizacja rachunkowości jest bardzo istotna do uzyskania prawdziwego oraz rzetelnego obrazu stanu finansowo-majątkowego jednostki gospodarczej. Powinno się w˙niej uwzględniać specyfikę działalności firmy, głównie przy tworzeniu zakładowego planu kont. Wiele elementów organizacji rachunkowości, np. układ sprawozdania finansowego, metody inwentaryzacji, system dokumentacji zdarzeń gospodarczych, jest zbieżnych we wszystkich branżach. Organizacja rachunkowości zmienia się wraz z postępem technologicznym, komputeryzacją prac księgowych, rozwojem wymiany międzynarodowej. Mając to na uwadze, autorzy zaprezentowali najnowsze rozwiązania w organizacji systemu informacyjnego rachunkowości. Dla zwiększenia wartości praktycznej książki opracowano wzorcowe instrukcje, które - po uzupełnieniu o nazwy komórek organizacyjnych, pieczątki i podpisy - mogą być wykorzystane w jednostkach gospodarczych.
Rozdział 1. Istota i zakres organizacji rachunkowości * 1.1. Pojęcie organizacji rachunkowości * 1.2. Zakres organizacji rachunkowości * 1.3. Zasady organizacji rachunkowości * 1.4. Narzędzia organizacji rachunkowości * Rozdział 2. Organizacja działu rachunkowości * 2.1. Warianty organizacji działu rachunkowości * 2.2. Zakres obowiązków pracowników działu rachunkowości * 2.3. Usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych * Rozdział 3. Wpływ polityki rachunkowości na organizację rachunkowości w przedsiębiorstwie * 3.1. Pojęcie i zakres polityki rachunkowości * 3.2. Zakładowy plan kont jako główny element polityki rachunkowości * 3.3. Ochrona danych rachunkowych zabezpieczeniem przed ich utratą * Rozdział 4. Organizacja dokumentowania operacji gospodarczych * 4.1. Rodzaje i cechy dowodów księgowych * 4.2. Opracowanie i archiwizacja dowodów księgowych * 4.3. Optymalizacja obiegu dowodów księgowych * Rozdział 5. Dobór systemów komputerowych do prowadzenia ksiąg rachunkowych * 5.1. Zasady komputeryzacji ewidencji księgowej * 5.2. Kryteria doboru programu komputerowego * 5.3. Popularne systemy finansowo-księgowe w Polsce * Rozdział 6. Organizacja inwentaryzacji * 6.1. Pojęcie i rodzaje inwentaryzacji * 6.2. Metody i terminy inwentaryzacji * 6.3. Dokumentacja i rozliczanie inwentaryzacji * Rozdział 7. Organizacja kontroli wewnętrznej * 7.1. Istota i funkcje kontroli wewnętrznej * 7.2. Klasyfikacja kontroli wewnętrznej * 7.3. Standardy kontroli wewnętrznej * Rozdział 8. Organizacja prac sprawozdawczych * 8.1. Elementy sprawozdania finansowego i zasady jego sporządzania * 8.2. Terminy sporządzania sprawozdania finansowego * 8.3. Harmonogram prac sprawozdawczych * Rozdział 9. Specyfika organizacji rachunkowości w różnych branżach * 9.1. Organizacja rachunkowości w jednostkach budżetowych * 9.2. Organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwach handlowych * 9.3. Organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwach usługowych * 9.4. Organizacja rachunkowości w grupach kapitałowych * 9.5. Organizacja rachunkowości w gospodarstwach rolnych * 9.6. Organizacja rachunkowości w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 657 (1 egz.)
Kaucja: 44,93 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [240]-244.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej