568582
Książka
W koszyku
Logistyka nabiera coraz większego znaczenia, co łatwo zauważyć, obserwując szybki rozwój globalnych sieci gospodarczych. W większości są to wielowymiarowe sieci dostaw. Nasilająca się konkurencja sprawia, że sieci te muszą być coraz efektywniejsze. Autorzy całościowo przedstawili procesy biznesowe, zachodzące w sferze dystrybucji fizycznej. Główna uwaga została skupiona na: istocie systemu dystrybucji przedsiębiorstwa, systemie dystrybucji w ujęciu marketingowo-logistycznym, metodyce oceny efektywności dystrybucji i kryteriach takiej oceny oraz charakterystyce narzędzi oceny efektywności systemu dystrybucji. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, logistyki, ekonomii, a także osób profesjonalnie zajmujących się logistyką w firmach, menedżerów i przedsiębiorców.
Rozdział 1. System dystrybucji przedsiębiorstwa * 1.1. Istota, rola i zadania systemu dystrybucji * 1.2. Czynniki kształtujące system dystrybucji przedsiębiorstwa * 1.2.1. Nabywcy - rynek docelowy * 1.2.2. Zdolność do budowania relacji * 1.2.3. Cechy produktu * 1.2.4. Potencjał przedsiębiorstwa w˙zakresie zasobów * 1.2.5. Elementy otoczenia rynkowego * Rozdział 2. Marketingowo-logistyczne ujęcie systemu dystrybucji * 2.1. Przesłanki marketingowo-logistycznej orientacji przedsiębiorstwa * 2.2. Miejsce dystrybucji w marketingowo-logistycznej koncepcji działalności przedsiębiorstw * 2.2.1. Dystrybucja jako instrument marketingu * 2.2.2. Dystrybucja jako podsystem logistyczny * Rozdział 3. Metodyka oceny efektywności sytemu dystrybucji * 3.1. Efektywność w procesie gospodarowania * 3.2. Założenia oceny efektywności systemu dystrybucji * Rozdział 4. Kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji * 4.1. Finansowe kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji * 4.1.1. Przychody ze sprzedaży wyrobów i˙usług * 4.1.2. Koszty własne * 4.2. Marketingowe kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji * 4.3. Logistyczne kryteria oceny efektywności systemu dystrybucji * 4.3.1. Koszty * 4.3.2. Jakość * 4.3.3. Czas * Rozdział 5. Narzędzia oceny efektywności systemu dystrybucji * 5.1. Narzędzia finansowej oceny efektywności systemu dystrybucji * 5.1.1. Analiza finansowa wybranych elementów majątku obrotowego charakteryzujących politykę handlową przedsiębiorstwa * 5.1.2. Zastosowanie wybranych elementów analizy wskaźnikowej w ocenie efektywności systemu dystrybucji * 5.1.3. Wielowymiarowe narzędzia finansowej oceny efektywności systemu dystrybucji * 5.2. Narzędzia marketingowej oceny efektywności systemu dystrybucji * 5.2.1. Metody porównawcze oceny efektywności kanałów dystrybucji * 5.2.2. Ocena efektywności systemu dystrybucji w˙aspekcie ponoszonych kosztów marketingowych * 5.2.3. Ocena efektywności systemu dystrybucji za pomocą badania relacji między głównymi kategoriami finansowo-marketingowymi * 5.2.4. Ocena marketingowej efektywności działań prowadzonych w ramach systemu dystrybucji z perspektywy klienta * 5.3. Narzędzia logistycznej oceny efektywności systemu dystrybucji * 5.3.1. Wskaźniki efektywności podsystemu logistyki dystrybucji * 5.3.2. Wskaźniki efektywności łańcucha logistycznego * 5.3.3. Efektywność kosztów logistycznych * 5.3.4. Obsługa klienta
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53758 (1 egz.)
Kaucja: 41,18 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [157]-162.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów kierunków: zarządzanie, logistyka, ekonomia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej