570418
Książka
W koszyku
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Autorzy zawarli w niej zagadnienia analizowane podczas prowadzanych przez nich programów MBA i zajęć dla studentów zarządzania, dyrektorów firm, pracowników administracji rządowej i menedżerów organizacji non profit.Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, znaczenie przywództwa i rola liderów na różnych szczeblach organizacji, tworzenie osobistych strategii - planowanie własnej kariery zawodowej.
1. Określanie strategii * Jakie są cechy charakterystyczne skutecznej strategii? * Jaki wpływ na strategów mają inni stratedzy? W jaki sposób stratedzy przewodzą innym? * Dlaczego sukcesy i porażki innych organizacji są istotne? * Wnioski dla strategów * 2. Rozwijanie zasobów * Które zasoby firmy wiążą się z przewagą konkurencyjną? * Jak wygląda tworzenie i utrzymywanie zasobów konkurencyjnych? * Jakie rodzaje ryzyka wiążą się z akumulacją zasobów? * Zarządzanie strategiczne akumulacją i wykorzystywaniem zasobów * Wnioski dla strategów * 3. Obsługa klientów * Dlaczego relacja z klientem zyskuje na znaczeniu? * Co to jest "mentalność usługowa"? * Jakie są wskazówki dotyczące modelu biznesowego bazującego na klientach? * W jaki sposób firmy gromadzą dane służące identyfikacji i analizie klientów? * Czy można przecenić znaczenie relacji z klientem? * Wnioski dla strategów * 4. Poszukiwanie szans * Jakie są sygnały, że można wykorzystać szansę? * Jak przebiega wykorzystywanie szans? * Czym różni się przedsiębiorczość w małej firmie i w korporacji? * Czy rozwiązaniem jest działanie na dwa fronty? * Wnioski dla strategów * 5. Konkurowanie z rywalami * Czym różnią się od siebie otoczenia konkurencyjne? * Co wpływa na potencjał zysku w poszczególnych otoczeniach? * Jak siły makro wpływają na ewolucję warunków konkurencyjnych? * Jak asymetrie tłumaczą przewagę konkurencyjną? * Jakie strategie generyczne służą osiągnięciu przewagi konkurencyjnej? * Czym cechuje się hiperkonkurencja? * Kiedy rywale współpracują? * Wnioski dla strategów * 6. Określanie modelu biznesowego * Jakie są powszechnie spotykane modele biznesowe? * Jak analiza łańcucha wartości może się przysłużyć zmianie strategicznej? * Jak można wykorzystać cykl życia jako źródło pomysłów dotyczących modelu biznesowego? * Czego można się nauczyć od konkurencji, klientów i innych podmiotów? * Jaka jest różnica między planami i modelami biznesowymi? * Wnioski dla strategów * 7. Analizowanie strategii korporacyjnej * W jaki sposób stratedzy starają się zapewnić przedsiębiorstwu wzrost? * Jakie są sposoby realizowania transakcji gospodarczych między firmami? * Czy dywersyfikacja może się przysłużyć wykorzystaniu głównych obszarów kompetencji? * Kiedy sojusze prowadzą do uczenia się? * Wnioski dla strategów * 8. Myślenie globalne * Jakie są wady i zalety dywersyfikacji międzynarodowej? * Jak ekspansja międzynarodowa może zwiększyć przewagę konkurencyjną? * Jakie są alternatywne strategie ekspansji międzynarodowej? * Jakie są alternatywne metody wejścia na rynek? * Jakie są istotne różnice międzykulturowe? * Wnioski dla strategów * 9. Odpowiedzialne postępowanie * Czym charakteryzuje się zrównoważona strategia? * Jak zmieniają się standardy nadzoru właścicielskiego? * Jakie siły wewnętrzne sprzyjają odpowiedzialności społecznej? * Jakie czynniki nasilają dylematy etyczne? * Wnioski dla strategów * 10. Dbanie o realizację strategii * W jaki sposób realizacja strategii może zaspokajać rosnącą potrzebę elastyczności? * Jakim zmianom ulega planowanie strategiczne? * Jakie są sposoby doskonalenia efektywności poszczególnych pracowników i jednostek? * Wnioski dla strategów * 11. Zarządzanie wiedzą * Dlaczego wiedza jest coraz ważniejszym źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej? * Co charakteryzuje wiedzę potrzebną firmom? * W jaki sposób stratedzy zarządzają wiedzą i wykorzystują ją? * Przechowywanie wiedzy * W jaki sposób systemy organizacyjne wpływają na zarządzanie wiedzą? * Jakie są najważniejsze zewnętrzne źródła wiedzy? * Wnioski dla strategów * 12. Zapewnianie przywództwa * Jak współcześnie definiuje się przywództwo? * Jakie są najważniejsze działania podejmowane przez liderów strategicznych? * Jak tworzy się efektywne organizacje i zapewnia ciągłość ich wyników? * Wnioski dla strategów * 13. Tworzenie osobistych strategii * Jakie trendy oddziałują na przyszłe możliwości zatrudnienia? * Jakim zmianom ulega relacja zatrudnienia? * Jakie są najważniejsze elementy planowania kariery? * Dlaczego należy dbać o równowagę między życiem prywatnym a zawodowym?
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 68,73 zł
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Strategic management : logic & action
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej