568554
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
(Szkolenia)
Warunkiem rozwoju nowoczesnej firmy jest stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Szkolenie jest procesem złożonym i długotrwałym, wymagającym profesjonalnego przygotowania i dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Książka zawiera uniwersalny zbiór informacji na temat planowania, projektowania oraz prowadzenia treningów i sesji szkoleniowych. Oferuje wiele technik i metod wraz z procedurami gotowymi do bezpośredniego wykorzystania. W systematyczny sposób prezentuje kolejne etapy szkolenia począwszy od rozpoznania potrzeb firmy, określenia celów szkolenia i zaprojektowania odpowiedniego programu, aż do przygotowania poszczególnych sesji szkoleniowych i szacowania efektów szkolenia. Książka może stanowić nieocenioną pomoc dla menedżerów i specjalistów ds. szkoleń, pracowników działów personalnych i trenerów. Zainteresuje również osoby prowadzące wszelkiego rodzaju szkolenia, np. nauczycieli i psychologów. Zastosowanie odpowiednich, szczegółowo omówionych w tej książce metod pozwoli im skrócić czas konieczny do przygotowania szkolenia i zwiększyć jego efektywność.Adresaci: trenerzy, pracownicy działów szkoleń, menedżerowie ds. personalnych, studenci zarządzania zasobami ludzkimi i kadra naukowa.
Wstęp * Część I * Rozpoznanie i analiza potrzeb * Rozdział 1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (RAPS) * Co to jest RAPS? * Wstęp do rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych * Po co przeprowadza się RAPS? * Zalety i wady RAPS * Kto jest odpowiedzialny za RAPS? * "Kwintet szkoleniowy" * Klienci zamawiający RAPS * Etapy RAPS * Rozdział 2. Zastosowanie rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych * Zastosowanie RAPS w praktyce * Sposób określania potrzeb szkoleniowych * Kto powinien przeprowadzać RAPS? * Metody przeprowadzania analizy * Etap 1 - określanie wymagań * Etap 2 - planowanie RAPS * Etap 3 - ocena istniejących potrzeb * Normy kwalifikacji zawodowych * Rozdział 3. Rozpoznanie istniejących potrzeb szkoleniowych * Etap 4 i 5 - identyfikacja braków w kwalifikacjach pracowników * i rozpoznanie potrzeb szkoleniowych * Planowanie RAPS * Analiza wyników * Dalsze działania * Etap 6 - określenie celów i treści szkolenia * Część II * Planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych * Rozdział 4. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego * Indywidualne cechy uczącego się * Style uczenia się * Preferencje dotyczące sposobu uczenia się * Wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się * Model komunikacji * Zastosowanie modeli uczenia się w programach szkoleniowych * Cel szkolenia * Przeszkody w procesie uczenia się * Rozdział 5. Cele szkolenia * Określanie celów szkolenia na piśmie * Plan osiągania celów * Sprawdzanie listy celów * Praktyczne zastosowanie listy celów * Rozdział 6. Szkolenie w miejscu pracy * Planowanie czynności * Lista ustalonych celów * Grupa uczących się * Ustalenie treści programu szkolenia * Uwzględnienie norm kompetencji w programie * Rodzaje metod szkoleniowych * Rozdział 7. Szkolenie poza miejscem pracy * Planowanie czynności * Cele a grupa uczących się * Miejsce zorganizowania szkolenia * Ograniczenia czasowe * Termin rozpoczęcia i zakończenia * Zalety i wady szkolenia poza miejscem pracy * Ustalenie treści programu szkolenia * Formy szkolenia * Strategie szkolenia grupowego * Szkolenia o sztywnej i elastycznej strukturze * Metody szkolenia grupowego * Kolejność materiału szkoleniowego * Szablon programu szkolenia * Część III * Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowych * Rozdział 8. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. I * Cele sesji * Metody szkoleniowe * Rozdział 9. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. II * Metody szkoleniowe * Opracowanie sesji * Rozdział 10. Planowanie sesji ćwiczeniowych * Ćwiczenia * Obserwacja i podsumowanie * Część IV * Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych * Rozdział 11. Ogólne zasady oceny programów szkoleniowo-rozwojowych * Dlaczego dokonuje się oceny szkolenia? * Dlaczego nie dokonuje się oceny szkolenia? * Skutki nieprzeprowadzenia oceny * Kto przeprowadza ocenę? * Proces oceny * Projektowanie procesu oceny * Zaangażowanie menedżerów liniowych * Rozdział 12. Ocena przed, na początku i w trakcie programu * Ocena przed lub na początku programu * Testy sprawdzające poziom wiedzy * Ocena wiedzy lub umiejętności * Samoocena wiedzy lub umiejętności * Ocena w trakcie szkolenia * Rozdział 13. Inne formy oceny w czasie trwania szkolenia * Podsumowania w kilku słowach * Metoda "znaczków" * Podsumowanie sesji * Podsumowanie w notatnikach szkoleniowych * Rozdział 14. Ocena na zakończenie programu szkoleniowego * Wskazówki dotyczące oceny przeprowadzanej na końcu programu * Rodzaje oceny przeprowadzanej na koniec szkolenia * Efektywna ocena * Rozdział 15. Ocena po programie szkoleniowym * Średnio- i długoterminowe metody oceny * Ocena długoterminowa * Czy warto przeprowadzać szkolenie? * Oszacowanie wartości szkolenia * Lista punktów do sprawdzenia przed szkoleniem * Podsumowanie * Lektura uzupełniająca * Indeks *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53794 (1 egz.)
Kaucja: 46,40 zł
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Planning and designing training programmes
Uwaga ogólna
Tyt. oryg.: "Planning and designing training programmes" 1997.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [259]-261. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej