568613
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Wszystkie tematy poruszone w książce obracają się wokół kwestii: jak należy przeorganizować proces przechodzenia dziecka z przedszkola do szkoły? Na podstawie wyników badań przeprowadzonych w Niemczech zrodziło się powszechne przekonanie, jakoby w wychowaniu przedszkolnym przekazywano dzieciom za mało wiedzy, dzieci tylko się bawiły, a za mało uczyły. Sięgnięto więc po programy edukacyjne opracowane przez dwóch teoretyków wychowania: Gerarda Schäfera (wypracowanie działania wychowawczego zgodnego z naturą dziecka, a nie oczekiwaniami społeczeństwa) oraz Wassilosa E. Ethanakisa (podejście metakognitywne w edukacji, gdzie chodzi o bardziej efektywne przyswajanie treści).Książka podsumowuje wyniki konferencji ekspertów, na której przedstawiono argumenty na rzecz szerszych metod nauczania. Zawiera ona między wypowiedzi skoncentrowane wokół znaczenia dzieciństwa, dróg rozwoju małego dziecka oraz zadań wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny, przejścia z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy, kształcenia metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja, zmienionej konstrukcji organizmu i "nowych chorób dziecięcych (ADHD, anorexia nervosa, otyłość, nabyty deficyt odporności wobec przemocy) oraz pedagogiki waldorwskiej.
Słowo wstępne (Andreas Neider) * Christian Rittelmeyer * O znaczeniu dzieciństwa. Aspekty ciała i duszy w edukacji * Geseke Lundgren * Droga rozwoju małego dziecka oraz zadania wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny * Peter Singer * Zaufanie przez doświadczenie – przejście z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy * Gerald Hüther * Kształcenie metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja w okresie dzieciństwa * Jan Vagedes * Jak współcześnie dzieci uczą się kształtować swoje ciało? * Zmieniona konstytucja organizmu i „nowe choroby dziecięce” * Sylvia Bardt * Spirala zamiast drabiny – o programie nauczania szkoły waldorfskiej jako tworze organicznym * Thomas Jachmann * Autonomiczne uczenie się od pierwszego dnia szkoły * Inspiracje dla współczesnej dydaktyki waldorfskiej w klasach szkoły podstawowej * Margarete Kaiser * O zmianę sposobu przechodzenia z przedszkola do szkoły, ale jaką zmianę? * Informacje o autorach
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15428 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Bildung ist mehr als Lernen : Kindergarten und Schule im Dialog,
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej