570561
Książka
W koszyku
Tego typu książki nie było dotąd w Polsce na rynku wydawniczym. Autorka skupiła się przede wszystkim na pracy plastycznej z dziećmi zdolnymi, wrażliwymi oraz nieśmiałymi w wieku 5-13 lat. Sztuka dla jednych dzieci może być terapią, dla innych realizowaniem siebie i rozwijaniem talentów, ale dla wszystkich dzieci powinna być znakomitą zabawą. Podręcznik adresowany jest do nauczycieli prowadzących zajęcia plastyczne, psychologów, którzy na temat twórczości plastycznej wiedzą niewiele, a także rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne. W książce znajdziemy ponad 100 tematów plastycznych, podzielonych na trzy grupy wiekowe: 5-7, 7-9 oraz 9-13 lat.
Tematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 5–7 lat * Tematy, techniki, wystawy * Wystawy * Tematy i krótkie wprowadzenia metodyczne * Ja i moja mama * Ja i moje ulubione zwierzę. Moje ulubione zwierzę * Jestem z mamą na zakupach * Oto ja, mój portret * Myję zęby * Proste formy w glinie * Wisiorki * Ja i moja rodzina * Mój prezent imieninowy * Ja i moja ulubiona zabawka * Miałem sen (dobry lub zły). Mój sen (dobry lub zły) * Kwestia palety * Pociągi i ludzie (Jadę pociągiem). Samochody i ludzie (Jadę samochodem) * Wykonujemy fantastyczne zwierzęta w glinie * Czy należy wprowadzać takie tematy, przy których dzieci ilustrują wierszyk lub bajkę? * Ptaki, które znam * Smoki i dziwadła * Mój spacer w deszczu * Dziecko, rodzic, nauczyciel. Charakterystyka zajęć plastycznych * Pomagam w domu * Jestem w wesołym miasteczku * Jestem w górach (w lesie lub nad morzem) * Uczęszczam na basen. Uczęszczam na gimnastykę * Byłem u dentysty * Czy tematy oparte całkowicie na wyobraźni dziecka są konieczne– szczególnie w grupie przedszkolnej? * A co z dzieckiem, które nie chce nic namalować? Sztuka jako terapia * Duże wystawy i aukcje prac plastycznych * Znaczenie koloru w pracach plastycznych dzieci w wieku przedszkolnym * Pojęcie piękna * Przestrzeń w pracach plastycznych dzieci * Wyolbrzymianie elementów ważnych dla dziecka * Tematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 7–9 lat * Umiejętność korzystania z palety * Techniki plastyczne i materiały * Tematyka * Przykłady tematów * Portret mojej mamy * Drzewa (drzewo-dłoń, drzewo-krzesło, drzewo-parasol, drzewo-but) * Mój ulubiony bohater książkowy * Tłum ludzi * Kłótnia przedmiotów (np. w kuchni, w bibliotece, w sali widowiskowej – krzesła) * Fragment martwej natury (z ograniczoną ilością przedmiotów) * Zwierzęta-dziwolągi. Zwierzęta, które nie istnieją w rzeczywistości * Światła i noc. Noc w moim mieście * Autoportret * Muchy to też owady * Pająki. Wszystko z życia pająków * Motyle. Ćmy, kapustniki, jedwabniki i... * Pszczoły. Szerszenie * Owady na łące. Koniki polne i ważki * Mrówki. Z życia mrówek * Ćwiczenia w cyrku na trapezie. Ćwiczenia gimnastyczne. * Olimpiada – różne dyscypliny * Widok z okna * Maska wesoła lub maska smutna. Maska dziwaczna * Broszki, biżuteria, pierścionki i koraliki * Drzewo i nastrój * Ciekawe tematy związane z przyrodą * Psy i koty * Kwiat paproci * Żywioły (burza śnieżna, trąba powietrzna, powódź, pożar) * Mój totem (znak obrazkowy – znak plastyczny) * Architektura z wyobraźni. Zamek dobrego króla. Zamek złego króla * Jeszcze kilka tematów związanych z przyrodą * Wiosna żółcią podszyta * Moja ulubiona litera, która chce tańczyć * Ulice, mosty i miasta * Działania artystyczne, happeningi, performances, działania typu scenki artystyczne, działania z modą * * Tematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 9–13 lat * Techniki plastyczne i materiały * Tematyka i metodyka * Moja najciekawsza podróż (pociągiem, autobusem, samochodem). * Wrażenia z podróży * Jestem w teatrze. Jestem w kinie * Nastrój i litera * Realny rysunek z natury w nadrealnej rzeczywistości * Szkice linearne kilku przedmiotów w perspektywie * Wykonanie kompozycji złożonych z płaskich figur geometrycznych (np. koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt) w różnych układach tworzących pewien wzór (np. wzór dynamiczny lub wzór statyczny) * Prawdziwe – nieprawdziwe (wykorzystanie „właściwości”dwóch światów: realnego i nierealnego) * Jesień w dwóch kontrastach (kompozycje jesienne w martwej naturze) * Witraż (projekty na papierze) * Rysunek kolegi lub koleżanki (szkice pozującej postaci) * Czy mówić o światłocieniu dzieciom w wieku 9, 10, 11 czy 12 lat? * Czy mówić o walorze? * Mozaika (projekty na kartonie) * Studium głowy z natury * Książka artystyczna (realizacje plastyczne na kilku płaszczyznach) * Walor – pierwsze ćwiczenia rysunkowe * Tworzenie abstrakcyjnych form przestrzennych z papieru * Moje opakowanie (projekt w kolorze) * Powiększenie * Kompozycje dwubarwne płaskich figur geometrycznych, pasków pionowych, poziomych lub poprzecznych * Kwiaty w wazonie, czyli pierwsze próby z akwarelą * Kalendarz – dwanaście miesięcy w dwunastu pracach plastycznych * Malarstwo na tkaninie – wstęp do projektowania (pierwsze próby projektowania strojów użytkowych) * Portret charakterystyczny, czyli szukamy cech szczególnych. Pierwsze próby karykatury * Moja artystyczna gazeta * Projekt ubioru – szkice plastyczne i proste realizacje * Malowanie na szkle użytkowym * Plakat * Quiz o sztuce – dla dzieci w wieku 9–13 lat * Zakończenie * Najmłodsza grupa wiekowa dzieci: 5–7 lat * Średnia grupa wiekowa dzieci: 7–9 lat * Najstarsza grupa wiekowa dzieci: 9–13 lat
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15459 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej