570534
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest problematyce niepełnosprawnych studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego. Autorzy poszukiwali odpowiedzi m.in. na pytania: jak funkcjonują osoby niepełnosprawne w roli studentów?, czy i na ile integrują się z grupą rówieśniczą?, jakie mają aspiracje życiowe?, jakimi wartościami się kierują w życiu?, czy i jakich problemów doświadczają?, jak sobie z nimi radzą?, jak są postrzegani przez studentów w pełni sprawnych?, jaki jest ich stosunek do uczelni i innych studiujących?Monografia składa się z czterech uporządkowanych problemowo części. W pierwszej części zawarto rozważania teoretyczne poświęcone przemianom w definiowaniu osób niepełnosprawnych. Druga część omawia zagadnienia świata wartości i aspiracji życiowych studentów niepełnosprawnych. W trzeciej części skupiono się na problematyce szans i barier edukacji w szkole wyższej. Czwarta część poświęcona jest psychospołecznym aspektom funkcjonowania osób niepełnosprawnych w roli studentów.Autorzy prezentowanej publikacji mają nadzieję, że książka przyczyni się do pogłębiania wiedzy o potrzebach i problemach studiujących osób niepełnosprawnych, a w efekcie - do podejmowania szerszych działań na rzecz zwiększania ich aktywności w środowisku akademickim.Książka adresowana jest głównie do osób zajmujących się profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych, do specjalistów z zakresu pracy socjalnej, do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia oraz sprawy socjalne na uczelniach wyższych, a wreszcie do samych studentów.
I. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ BADAŁ. * Od "inwalidy" do "osoby niepełnosprawnej" - przemiany w definiowaniu osób niepełnosprawnych. * Charakterystyka terenu badań i badanych osób. * II. ŚWIAT WARTOŚCI I ASPIRACJE ŻYCIOWE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH. * Świat wartości i sens życia niepełnosprawnych studentów zielonogórskich. * Aspiracje życiowe studentów niepełnosprawnych. * Przyczynek do rozważań nad tożsamością i poczuciem wartości studentów niepełnosprawnych. * III. SZANSE I BARIERY EDUKACJI W SZKOLE WYŻSZEJ. * Problemy i potrzeby niepełnosprawnych studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego. * Bariery techniczne na Uniwersytecie Zielonogórskim. * Student niepełnosprawny jako użytkownik systemu biblioteczno-informacyjnego. * Formy pomocy doraźnej i wsparcia społecznego studentów niepełnosprawnych. * Programy celowe PFRON szansą osób niepełnosprawnych na zdobycie wykształcenia. * IV. PSYCHOSPOŁECZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ROLI STUDENTA. * Psychiczne przystosowanie studentów niepełnosprawnych na wyższej uczelni. * Edukacyjny kontekst psychospołecznego funkcjonowania studentów niepełnosprawnych. * Samopoczucie na studiach i stosunek do uczelni niepełnosprawnych studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego. * Postrzeganie przez niepełnosprawnych studentów postaw wobec ich osoby koleżanek i kolegów z roku. * Możliwości studiowania w województwie lubuskim. * Informacja o autorach.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15464 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej