570525
Książka
W koszyku
Po licznych pracach teoretycznych pojawia się opracowanie wspomagające praktykę edukacji wielo- i międzykulturowej. [.] Redaktorzy tomu zadbali o adekwatne do zamieszczonych scenariuszy zajęć wsparcie teoretyczne obejmujące istotne dla praktyki edukacyjnej kwestie. [.] Zarówno w części odnoszącej się do edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, jak i w części dotyczącej edukacji uczniów szkoły podstawowej znalazły się propozycje rozwiązań metodycznych zajęć ukierunkowanych na świat kulturowy, kulturę narodową, europejską i kulturę regionu, poznawanie innych kultur, postrzeganie różnic, tolerancję, pozbywanie się uprzedzeń i stereotypów oraz budowanie własnej tożsamości. [.] Zawarte w tomie scenariusze zajęć [.] inspirują do samodzielnych dopełnień i modyfikacji. [.] nauczyciele mogą je modyfikować stosowanie do lokalnych okoliczności. Należy zarazem zwrócić uwagę na to, że propozycje metodyczne są silnie zorientowane na aktywny, twórczy i uspołeczniający udział dzieci i uczniów w zajęciach. Poza tym zadbano o warstwę erudycyjną zajęć, umieszczając załączniki informujące między innymi o obyczajach związanych z różnymi kulturami. W propozycjach metodycznych rozwiązań wyraźnie przewija się idea edukacji wielostronnej aktywizującej dzieci i uczniów pod względem poznawczym, emocjonalnym, społecznym oraz praktycznym. [.] tom przyniesie istotne korzyści w zakresie praktycznie realizowanej edukacji wielo- i międzykulturowej dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów szkół podstawowych. Jestem przekonany, że spotka się on z zainteresowaniem nauczycieli, wychowawców, a także pracowników domów kultury, ośrodków edukacyjnych i opiekuńczych. Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego
Część I * Przedszkolak wobec znajomości regionu, Innego i samego siebie * Jolanta Suchodolska * Wprowadzenie * Barbara Chojnacka-Synaszko * Dziecko w wieku przedszkolnym poznaje świat kulturowy * Scenariusze * Jolanta Suchodolska * Poznajemy Innego i jego kulturę oraz kształtujemy tolerancję * Scenariusze * Część II * Dziecko w szkole podstawowej wobec dziedzictwa kulturowego regionu, narodu i Europy * Alina Szczurek-Boruta * Wprowadzenie * Alina Szczurek-Boruta * Poznajemy region, kształtujemy otwartość na dziedzictwo kultury narodowej i europejskiej * Scenariusze – propozycje zajęć dla klas I–III * Aniela Różańska * Poznajemy Innego, pozbywamy się stereotypów i kształtujemy tolerancję * Scenariusze – propozycje zajęć dla klas I–III * Scenariusze – propozycje zajęć dla klas IV–VI * Gabriela Piechaczek-Ogierman * Kształtujemy postawy otwarte na świat i budujemy własną tożsamość * Scenariusze * Wykaz publikacji w serii „Edukacja Międzykulturowa” * Spis scenariuszy
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15471 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej