570506
Książka
W koszyku
W polecanej książce czytelnik znajdzie omówienie zagadnień związanych z teorią dramy, wiele przykładów technik dramowych, wskazówki dotyczące spraw organizacyjnych, informacje na temat zastosowania dramy w nauczaniu języka polskiego oraz scenariusze lekcji.Zaproponowane scenariusze dostarczą nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, polonistom oraz studentom filologii polskiej i niektórych kierunków pedagogicznych inspirujących przykładów lekcji literackich i językowych, w trakcie których nauczyciel i uczniowie wykorzystują różne techniki dramowe. Zostały one skonstruowane tak, by mogły dać okazję do zaangażowania emocjonalnego uczniów, ale także pobudzić ich aktywność, wyobraźnię, logiczne myślenie..W książce zwrócono szczególną uwagę na wartość dramy jako metody polegającej na wyzwoleniu ekspresji twórczej ucznia, co pozwoli mu następnie na samodzielną analizę i interpretację dzieła literackiego oraz swobodne wypowiadanie się na jego temat.
Rozdział 1 * Ogólna charakterystyka dramy * 1.1. Pojęcie dramy i jej twórcy * 1.2. Funkcje dramy * 1.3. Drama a teatr * Rozdział 2 * Klasyfikacje technik i strategii dramowych * 2.1. Podział technik dramowych według Anny Dziedzic * 2.1.1. Typowe role (rozmowy w rolach, wywiady, improwizacje) * 2.1.2. Konwencje rzeźby, obrazu i filmu * 2.1.3. Techniki plastyczno-manualne * (rysunki, plany, makiety, przedmioty, modele, kostiumy, muzeum) * 2.1.4. Ćwiczenia głosowe i pisemne * 2.2. Stop-klatka i inne strategie * 2.3. Rola i improwizacja w roli * 2.4. Inne ćwiczenia dramowe * Rozdział 3 * Zasady organizacyjno-dydaktyczne dramy * 3.1. Struktura dramy * 3.2. Przygotowanie i przebieg zajęć dramowych * 3.2.1. Miejsce zajęć * 3.2.2. Czas zajęć * 3.2.3. Dobór uczestników * 3.2.4. Zapoznanie z techniką dramy * 3.2.5. Typowe trudności * 3.2.6. Dobór celów * 3.2.7. Struktura zajęć * 3.2.8. Scenariusz lekcji (zajęć) literackich * 3.2.9. „Zasada kontrastu” i „zasada tajemnicy” * 3.2.10. Schemat lekcji z nauki o języku * 3.3. Kompetencje nauczyciela dramy * Rozdział 4 * Drama na lekcjach języka polskiego * 4.1. Drama w kształceniu sprawności językowej uczniów * 4.2. Drama w kształceniu umiejętności interpretacji utworu literackiego * 4.3. Rozwój twórczości ucznia * 4.4. Atrakcyjność dramy na tle innych metod nauczania * Rozdział 5 * Przykładowe scenariusze lekcji (dla czterech poziomów nauczania) * 5.1. Edukacja wczesnoszkolna * 5.1.1. Klasa I * 5.1.2. Klasa II * 5.1.3. Klasa III * 5.2. Klasy IV–VI szkoły podstawowej * 5.2.1. Klasa IV * 5.2.2. Klasa V * 5.2.3. Klasa VI * 5.3. Gimnazjum * 5.3.1. Klasa I * 5.3.2. Klasa II * 5.3.3. Klasa III * 5.4. Liceum * 5.4.1. Klasa I * 5.4.2. Klasa II * 5.4.3. Klasa III * Bibliografia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15472 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [145]-148.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej