570418
Książka
W koszyku
"[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.[...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych.Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji.[...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się.Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej
Rozdział I * Efektywność – warunki efektywnego uczenia się * Czynniki zewnętrzne – egzogenne (środowiskowe) * Czynniki wewnętrzne – endogenne (tkwiące w dziecku) * Co ułatwia uczenie się * Rozdział II * Efektywne metody pracy z dziećmi * Metoda projektów * Historie starych fotografii * Cztery pory roku * Metoda projektowania okazji edukacyjnych * Scenariusz zabawy „Kolorowa łąka” * Kto pomoże Nieumiałkowi? * Metoda story-line * Konstrukcja scenariusza * Zalety pracy metodą story-line * Poszukujemy zaginionych bajek. Forma opowieści ruchowej * Wakacyjna wyprawa * Metoda synektyki * Metoda pytań * Metody zabawowe * Gry edukacyjne * Gra motywacyjno-wychowawcza * Gry czytelnicze, zespołowe * Konkursy i gry zespołowe * Quiz „Pytanie za pytanie” * Opowiadamy bajki metodą Carla Orffa * Stara bryczka rodzinna * Odwiedzamy planety i wyspy * Rysowana bajeczka * Wiosenna wycieczka – bajka z zadaniami * Metoda ośrodków zainteresowań * Metody ewaluacyjne * Drzewko * Pogoda * Termometr uczuć * Krąży słoik * Zdania prawdziwe i fałszywe * Pytanie za pytanie * Rozdział III * Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi * Techniki twórczego rozwiązywania problemów * Małe ludziki * Paradoksalna burza mózgów * Metoda projektowania idealnego * Rozwiązywanie problemów drogą skojarzeń * Identyfikacja z obiektem * Rozwiązywanie problemów drogą analogii * Techniki skojarzeniowe * Prowokacje „po” jako narzędzie stymulujące myślenie (myślenie poboczne) * Techniki przyśpieszonego uczenia się * Mind-mapping (mapy pamięci, mentalne, myślowe) * Łańcuchowa metoda skojarzeń * Zakładkowa metoda zapamiętywania – haki pamięciowe * Techniki dyskusyjne * Dyskusja w kawiarni * Metaplan * Słoneczko * Karty dyskusyjne * Sześć kapeluszy (myślące kapelusze) * Dyskusja panelowa (zwana dyskusją ekspertów lub obserwowaną) * 5 z 15 z elementami dyskusji wielokrotnej * Piramida priorytetów * Poker kryterialny * Twoje – moje argumenty * Decyzja należy do ciebie * Obcy przybysz (technika naiwnych pytań) * Debata za i przeciw * Graffiti * Spor z obroną grupy * Przewód sądowy * Kula śniegowa (2 × 4 × 8) * Zgadzam się – nie zgadzam się * Wybory * Metoda 66 * Monika, Jan, Anna * Cebula (łożysko kulkowe) * Przesłuchanie * Drzewko decyzyjne * Wywiad * Wywiad z partnerem * Wywiad z grupą * Rozdział IV * Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi * Uczymy się – uczymy innych * Praca w obwodach stacyjnych * Praca w kącikach badawczo-poznawczych * Portfolio * Bibliografia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15504 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 127-131.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej