568576
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Wstęp, czyli o czym jest ta książka * 1. CHAOS JAKO PERSPEKTYWA ANALIZY DYDAKTYKI * 1.1. Pojęcie chaosu * 1.2. Chaos jako natłok zdarzeń i okoliczności * 1.3. Chaos jako wieloznaczność pojęć * 1.4. Chaos jako nieład teoretyczny * 1.5. Chaos i atraktory jako metafory opisujące dydaktykę * 2. DYDAKTYKA MIEDZY WIEDZA POTOCZNA A NAUKOWA * 2.1. Zdroworozsądkowość w refleksji nad szkołą * 2.2. Nauczycielski chaos potoczno-teoretyczny * 2.2.1. Pedagogiczna wiedza przedmiotowa - próba nauczycielskiego poradzenia sobie z chaosem * 2.3. Folk-dydaktyka uprawiana przez profesjonalistów akademickich * 2.4. Pop-dydaktyka jako odmiana chaotycznej potoczności * 2.5. Wiedza szkolna i jej uwikłanie w potoczność * 3. NIEJEDNOZNACZNOŚĆ POJĘĆ I KONCEPCJI DYDAKTYCZNYCH * 3.1. Od "rozumienia przez metody" do otwarcia przestrzeni interpretacyjnej * 3.2. Pomiar, interpretacja i krytyczność w dydaktyce * 3.2.1. Dydaktyczne badania obiektywistyczne * 3.2.2. Interpretatywne badanie zjawisk dydaktycznych * 3.2.3. Porównanie modeli badań dydaktycznych * 3.3. Dyskurs dydaktyczny, dyskursy w dydaktyce * 3.3.1. Poszukiwanie dyskursów w dydaktyce * 3.3.2. Poziomy analizy komunikacyjnych zdarzeń dydaktycznych * 3.3.3. Świadomość/nieświadomość dyskursywności dydaktyki * 3.4. Pytania o praktyczność dydaktyki * 3.4.1. Spór o fakty i zadania * 3.4.2. Jaka praktyczność/teoretyczność dydaktyki? * 4. ZAWIROWANIA TEORETYCZNE * 4.1.Miejsce teorii psychologicznej w myśleniu dydaktycznym * 4.1.1. Psychologizująca orientacja praktyczna w dydaktyce * 4.1.2. Psychologizująca orientacja interpretatywna w dydaktyce * 4.2. Między psychologiczną teorią naukową a teorią osobistą nauczycieli i metodyków * 4.3. Behawioryzm i jego wpływ na projekty dydaktyczne * 4.3.1. Behawioryzm jako teoria uczenia się * 4.3.2. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki behawiorystycznej * 4.3.3. Chaotyczność zdydaktyzowanego behawioryzmu * 4.4. Konstruktywizm psychologiczny i jego wpływ na projekty dydaktyczne * 4.4.1. Epistemologiczne konteksty konstruktywizmu dydaktycznego * 4.4.2. Konstruktywizm jako teoria uczenia się i niektóre reakcje dydaktyki * 4.4.3. Przykłady dydaktycznych deformacji tez konstruktywizmu * 4.4.4. Kontekst konstruowania znaczeń w umyśle i biografia poznawcza - próba opanowania chaosu * 4.4.5. Rekonstrukcja głównych tez dydaktyki konstruktywistycznej * 4.4.6. Porównanie modeli dydaktyki behawiorystycznej i konstruktywistycznej * 4.5. Behawioryzacja konstruktywizmu dydaktycznego - między inspiracją dla rozumienia a błędem aplikacji * 5. CHAOS DYDAKTYCZNY - PODSUMOWANIE Z METAFORĄ W TLE
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15682 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 374-401. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej