570807
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach - propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych.Książka Dorośli reklamują, dzieci kupują opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań. Przedstawiono w niej:- kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów);- działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.);- pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży;- praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne.Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji.dr hab., prof. UW, Dominika MaisonDzięki książkom takim jak ta możliwy jest - choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron - konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym.dr hab., prof. UMK, Tomasz Szlendak
ROZDZIAŁ 1 * ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY * 1.1. Nowe technologie i nowe media * 1.2. Zmiany na rynku zabawek * 1.3. Rola dorosłych * ROZDZIAŁ 2 * MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY * 2.1. Rynek pierwotny * 2.2. Rynek wpływowy * 2.3. Rynek przyszły * ROZDZIAŁ 3 * ROZWÓJ KONSUMENTÓW, CZYLI O ZMIANACH POSTĘPUJĄCYCH Z WIEKIEM * 3.1. Prawidłowości rozwoju dzieci * 3.2. Rozwój współczesnych nastolatków * ROZDZIAŁ 4 * SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIĆ ZAKUPY * 4.1. Wpływ rodziny * 4.2. Rola rówieśników * 4.3. Oddziaływania mass mediów * 4.4. Rodzice, rówieśnicy, media i...-zasada synergii * ROZDZIAŁ 5 * REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA * 5.1. Podstawy marketingu mix * 5.2. Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym * 5.2.1. Marketing szeptany * 5.2.2. Peer-to-peerpromotions * 5.2.3. Marketing wirusowy * 5.2.4. Trendsetting * 5.2.5. Kluby nastolatków * 5.2.6. Wirtualne społeczności * 5.2.7. Reklamorozrywka * 5.2.8. Productplacement w filmach i grach komputerowych * 5.2.9. Marketing zintegrowany i sieciowy * 5.3. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne * ROZDZIAŁ 6 * REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH * 6.1. Dzieci jako odbiorcy reklam * 6.2. Młodzież jako odbiorcy reklam * 6.3. Dzieci w reklamie * ROZDZIAŁ 7 * SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM * 7.1. Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy * 7.1.1. Dostarczanie rozrywki * 7.1.2. Wspieranie twóczości * 7.1.3. Inspiracja folkloru dziecięcego * 7.1.4. Edukacja konsumencka i nie tylko * 7.1.5. Promowanie zdrowego stylu życia * 7.1.6. Rozumienie zachowań i norm społecznych * 7.1.7. Źródło wartości estetycznych * 7.2. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy * 7.2.1. Postawa materialistyczna * 7.2.2. Prokonsumpcyjny model życia * 7.2.3. Konflikt z rozdzicami * 7.2.4. Zagrożenie samooceny * 7.2.5. Niezdrowe nawyki żywieniowe * 7.2.6. Poczucie bycia oszukanym * 7.2.7. Deprecjacja języka * 7.2.8. Utrwalanie stereotypów * 7.2.9. Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu * 7.2.10. Modelowanie zachowań anty socjalnych * 7.2.11. Wzorce zachowań autodestruktywnych * ROZDZIAŁ 8 * CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ * 8.1. Marketerzy * 8.2. Organizacje rządowe i pożytku publicznego * 8.3. Środowisko szkolne * 8.4. Rodzice i opiekunowie * ROZDZIAŁ 9 * INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ * 9.1. Prawo * 9.2. Branża * 9.3. Społeczeństwo * 9.4. Szkoła * 9.5. Rodzina
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53033 (1 egz.)
Kaucja: 23,49 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15699 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 144-157.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej