570833
Książka
W koszyku
Marketing szkoły / Jan Falagić. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011. - 253 s. : il. ; 21 cm.
Książka zawiera analizę najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem szkoły, począwszy od opisu rynku oświatowego, a skończywszy na badaniach marketingowych w szkole. Uwzględnia najbardziej aktualne zjawiska ważne z punktu widzenia marketingu szkoły, np. web 2.0, elementy tak modnej ostatnio ekonomii behawioralnej itp.Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, a także wszystkich tych, którzy interesują się tematyką marketingowego zarządzania w oświacie.
Rozdział 1 * O przyszłości oświaty * 1.1.Polska szkoła w globalnej wiosce * 1.2.Gospodarka oparta na wiedzy * 1.3.Od szkoły "inteligentnej" do szkoły kreatywnej * 1.4.Podsumowanie * Rozdział 2 * Rynek usług edukacyjnych * 2.1.Szkoła - organizacja usługowa * 2.2.Rynki, na jakich działa szkoła * 2.3.Wiedza - rdzeń usług świadczonych przez szkołę * 2.4.Konkurowanie w oświacie * 2.5.Unikatowa pozycja USP szkoły * 2.6.Krzywa wartości * Rozdział 3 * Marketingowe zarządzanie jakością w szkole * 3.1.Na czym polega marketingowe zarządzanie jakością w szkole? * 3.2."Satysfakcja gwarantowana" - czy uczeń i rodzic mają być w szkole "królami"? * 3.3.Od atrybutów do korzyści * 3.4."Momenty prawdy" w zarządzaniu marketingową jakością * 3.5.Reklamacje * 3.6.Zarządzanie jakością według filozofii TQM * 3.7.Modele jakości usług * 3.7.1.Model jakości luk (GAP Model) w zarządzaniu szkołą * 3.7.2.Model jakości Servqual w zarządzaniu szkołą * 3.7.3.Model jakości usług oparty na teorii Herzberga * 3.8.Podsumowanie * Rozdział 4 * Komunikacja marketingowa szkoły * 4.1.Istota komunikacji marketingowej * 4.2.Segmentacja rynku * 4.3.Model komunikacji marketingowej * 4.4.Identyfikacja wizualna szkoły * 4.5.Podsumowanie * Rozdział 5 * Reklama szkoły * 5.1.Istota reklamy * 5.2.Jak reklama oddziałuje na ludzką psychikę? * 5.3.Reklama szeptana * 5.4.Slogany reklamowe * 5.5.Redagowanie tekstów promocyjnych dla szkoły * 5.6.Internet w promocji szkoły * 5.7.Podsumowanie * Rozdział 6 * Public relations w szkole * 6.1.Czym jest public relations? * 6.2.Jak funkcjonuje PR? * 6.3.Sytuacje kryzysowe * 6.4.Kontakty z dziennikarzami * 6.5.Podstawowe zasady wystąpień publicznych i argumentowania * 6.6.Podsumowanie * Rozdział 7 * Inne formy promocji szkoły * 7.1.Wprowadzenie * 7.2.Wizerunek dyrektora szkoły * 7.3.Targi i festyny * 7.4.Wycieczki po szkole (zwiedzanie szkoły) dla rodziców * 7.5.Spotkania z rodzicami * 7.6.Komunikacja pisemna z rodzicami * 7.7.Podsumowanie * Rozdział 8 * Marka, wizerunek i reputacja szkoły * 8.1.Wizerunek szkoły * 8.2.Marka szkoły * 8.3.Reputacja szkoły * 8.4.Podsumowanie * Rozdział 9 * Badania marketingowe * 9.1.W jakim celu Dyrektor szkoły powinien prowadzić badania marketingowe * 9.2.Jak zaprojektować dobry kwestionariusz? * 9.3.Miejsce badań marketingowych w zarządzaniu placówkami oświatowymi w Polsce * 9.4.Jak przeprowadzić badania marketingowe w mojej szkole? * 9.5.Interpretacja wyników badań marketingowych
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15701 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 251-253.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej