568749
Książka
W koszyku
Autor analizuje kierunki i zakres oddziaływania nowych mediów na poszczególne wymiary aktywności obywatelskiej. Udowadnia, że istnieją w tym obszarze zmiany zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Wskazuje, że proces rozwoju i upowszechnienia nowych mediów skutkuje aktywną, innowacyjną adaptacją nowych technologii jako narzędzi aktywności obywatelskiej. [...] Książka wnosi wiele nowego do dotychczasowego stanu wiedzy o roli Internetu w życiu obywateli, zwłaszcza w kontekście ich aktywności społeczno-politycznej. Praca ma charakter politologiczno-medioznawczy, w związku z czym powinna zainteresować zarówno naukowców, jak i studentów obydwu dyscyplin. [Fragment recenzji prof. dr. hab. Stanisława MichaIczyka]
Wprowadzenie * Rozdział 1 * ZAGADNIENIA TEORETYCZNE * 1.1. Nowe media jako przedmiot badań naukowych * 1.1.1. Nowe media - definicje * 1.1.2. Wybrane społeczne i komunikacyjne aspekty nowych mediów * 1.2. Komunikowanie medialne i polityczne na przełomie tysiącleci * 1.2.1. Systemy komunikowania masowego u progu XXI wieku * 1.2.2. Nowe komunikowanie polityczne * 1.3. Aktywność obywateli w społeczeństwie informacyjnym * 1.3.1. Aktywność obywateli - aspekty teoretyczne * 1.3.2. Teorie społeczeństwa informacyjnego * Rozdział 2 * DEBATA PUBLICZNA. * 2.1. Debata i sfera publiczna - perspektywa teoretyczna * 2.1.1. Definicje * 2.1.2. Nowe media w teorii sfery publicznej - wprowadzenie * 2.2. Charakterystyka nowych mediów jako przestrzeni obywatelskiej debaty * 2.2.1. Racjonalność * 2.2.2. Refleksyjność * 2.2.3. Nastawienie na dialog * 2.2.4. Szczerość * 2.3. Nowe media jako poszerzenie sfery publicznej * 2.3.1. Pola poszerzenia * 2.3.2. Nowy medialny ekosystem * 2.4. Nowa sfera publiczna: ograniczenia * 2.4.1. Dostęp * 2.4.2. Brak równości uczestników debaty. * 2.4.3. Komercjalizacja * 2.4.4. Dezinformacja * Rozdział 3 * MOBILIZACJA POLITYCZNA * 3.1. E-mobilizacja - perspektywa teoretyczna * 3.1.1. Definicje i klasyfikacje * 3.1.2. Cechy e-mobilizacji * 3.2. Podmioty e-mobilizacji * 3.2.1. Organizacje społeczne i polityczne * 3.2.2. Nowe ruchy społeczne * 3.3. Przejawy e-mobilizacji * 33.1. Transnarodowe usieciowienie aktywizmu * 3.3.2. Glokalna e-mobilizacja * 3.3.3. Haktywizm * Rozdział 4 * WYBORY * 4.1. Nowe media w demokratycznych wyborach * 4.1.1. Perspektywa e-demokratyczna * 4.1.2. Perspektywa marketingowa * 4.2. E-kampanie * 4.2.1. Rozwój e-kampanii * 4.2.2. Kampania przełomu - amerykańska kampania 2004 roku * 4.3. Kampania wyborcza 2008 roku w USA * 4.3.1. "Pierwsza prawdziwa e-kampania" * 4.3.2. Zmiany wzorców komunikacji politycznej w kampanii 2008 roku * Zakończenie
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15707 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 241-262. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej