568803
Książka
W koszyku
Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
W prezentowanych w tomiku bajkach - będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa - bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej.Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces.Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi - dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej).W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą. "[.] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebnąi pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce - Pani Agnieszce Łabie - chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrz". dr E. M. Minczakiewicz (fragment recenzji)
Biblioterapia i jej możliwości * Konwencja bajek * Czym jest biblioterapia? * Doświadczenia własne w postępowaniu biblioterapeutycznym * Bibliografia * Bajki rymowane * Charakterystyka bajek * Grzyb Borowik * Wielbłąd Fu-Fu * Stonoga Petronela * Żyrafa i jej niezwykła szyja * Żółw Czesiek * Owca MAŁA, która czynu WIELKIEGO dokonała * Dwie dżdżownice * Byzio i Gizio * Mrówka Matylda * Koza Klementyna * Zebry dwie * Ośmiornica Andżelina * Kogutek Biały * Papuga Pelagia * Myszki dwie * Piłki * Pszczółka Mela * Kredki * Charakterystyka scenariuszy * Rysunki pomocnicze
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15714 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 17-18.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla uczniów specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 oraz dla nauczycieli-wychowawców, nauczycieli szkół specjalnych, bibliotekarzy i pedagogów szkolnych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej