568858
Książka
W koszyku
Na znaczny potencjał rozwoju polskiego rynku informatycznego wpływają zarówno wysokie kompetencje naszych specjalistów IT, jak i liczebność małych i średnich firm IT. Informatyka jest wskazywana jako jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Polski. Z jednej strony uważa się, że kluczem rozwoju konkurencyjnego rynku IT jest innowacyjność przedsiębiorstw, a z drugiej - brak badań i publikacji w języku polskim poświęconych problematyce strategii konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw IT. Niniejsza książka odpowiada na potrzeby praktyki w tym zakresie, uwzględniając specyfikę mniejszych firm i charakter polskiego rynku IT. Autorzy, stosując podejście inżynierskie (systemowe), proponują oryginalne rozwiązania metodyczne do analizy strategicznej i zarządzania innowacjami w firmach IT. Autorzy opierają się na obszernej literaturze tematu oraz na własnych badaniach empirycznych dotyczących przedsiębiorstw IT. Taki sposób ujęcia tematu ułatwia zastosowanie proponowanych rozwiązań metodycznych w rzeczywistych projektach.
Rozdział 1. Globalne i strategiczne wymiary innowacji * 1.1. Społeczeństwo informacyjne i gospodarka oparta na wiedzy w Unii Europejskiej * 1.1.1. Społeczeństwo informacyjne a sektor ICT * 1.1.2. Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy * 1.1.3. Fundusze unijne narzędziem rozwoju innowacji * 1.2. Rola MSP w gospodarce * 1.2.1. Rola innowacyjności w rozwoju MSP * 1.2.2. Firmy innowacyjne w sektorze MSP * 1.2.3. Cechy innowacyjności firm sektora MSP * 1.2.4. Stan sektora MSP w Polsce i w UE * 1.2.5. Warunki rozwoju MSP w UE i w Polsce * 1.3. Innowacje w MSP-IT * 1.3.1. MSP-IT jako obiekt badawczy * 1.3.2. Innowacje w branży informatycznej * 1.3.2.1. Charakterystyka rynku innowacji ICT * 1.3.2.2. Trendy rozwoju innowacji informatycznych * 1.3.3. Wybrane problemy rozwoju innowacji w Polsce * 1.4. Strategia innowacji * 1.4.1. Strategia w przedsiębiorstwie * 1.4.2. Procesy strategiczne w przedsiębiorstwie * 1.4.3. Tworzenie strategii * 1.4.4. Analiza i planowanie strategiczne * 1.4.5. Różne podejścia do strategii innowacji * 1.5. Wnioski z rozdziału 1 * Rozdział 2. Model strategii innowacji w MSP-IT * 2.1. Obszar badań * 2.2. Podejście systemowe do strategii innowacji * 2.2.1. Cechy podejścia systemowego * 2.2.2. Podejście systemowe w zarządzaniu * 2.2.3. Inżynieria strategii przedsiębiorstwa * 2.2.4. System pracy w organizacji * 2.2.5. Podejście systemowe do zarządzania strategicznego innowacjami * 2.3. Innowacje w informatyce * 2.3.1. Pojęcie innowacji * 2.3.2. Innowacje jako zjawisko ekonomiczne * 2.3.3. Innowacje oparte na technikach informacyjnych * 2.3.4. Innowacje w ujęciu prakseologicznym * 2.3.5. Określenie innowacji informatycznej * 2.4. System innowacji - podstawowe pojęcia * 2.4.1. Proces innowacyjny * 2.4.2. Zarządzanie działalnością innowacyjną * 2.4.3. System innowacji przedsiębiorstwa * 2.4.4. System innowacji w relacjach z otoczeniem * 2.4.5. Schemat systemu innowacji * 2.5. Koncepcja strategii innowacji * 2.5.1. Modelowanie systemów strategicznych * 2.5.2. Określenie strategii innowacji * 2.5.3. Strategiczna domena działania systemu innowacji * 2.5.4. Przedmiot strategii innowacji * 2.5.5. Konstrukcja strategii innowacji * 2.5.6. Inżynieria analizy systemu innowacji i budowy strategii innowacji * 2.5.7. Problemy decyzyjne w formułowaniu strategii innowacji * 2.6. Strategia innowacji oparta na finansowaniu z funduszy unijnych * 2.6.1. Wsparcie finansowania z funduszy unijnych * 2.6.2. Wzorzec strategii innowacji opartej na finansowaniu z funduszy unijnych * 2.7. Podsumowanie modelu strategii innowacji * Rozdział 3. Strategie innowacji w praktyce * 3.1. Analiza właściwości elementów systemu innowacji * 3.2. Przykłady systemów innowacji przedsiębiorstwa * 3.3. Przykłady innowacji informatycznych * 3.4. Przykłady strategii innowacji * 3.4.1. Model strategii innowacji dla firmy Computer Business * 3.4.2. Model strategii innowacji dla firmy Softel * 3.5. Podsumowanie praktycznej weryfikacji systemu zasad strategii innowacji * Rozdział 4. Systemy wsparcia zarządzania strategicznego innowacjami * 4.1. Obszar wsparcia innowacji z wykorzystaniem serwisów internetowych * 4.2. Metodyka budowania portalu EuroFundusze * 4.2.1. Koncepcja portalu EuroFundusze * 4.2.2. Zasady projektowania usług portalu EuroFundusze * 4.3. Koncepcja Bazy Wzorców Strategii Innowacji * 4.3.1. Zakres funkcjonalny proponowanego serwisu * 4.3.2. Model logiczny proponowanego serwisu * 4.3.3. Wzorzec strategii innowacji opartej na finansowaniu z funduszy unijnych w projektowanym serwisie
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53981 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 173-185.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej