568646
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań - wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy - skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności. Część pierwsza podręcznika liczy 8 rozdziałów, druga - 6, a trzecia - 9 (w sumie 23 rozdziały).
CODZIENNOŚĆ W SZKOLE. SZKOŁA W CODZIENNOŚCI * NOTKI O AUTORACH * CZĘŚĆ 1 * CODZIENNOŚĆ JAKO FENOMEN I KATEGORIA BADAWCZA * Rozdział 1 * Anna Zadrożyńska-Barącz * CODZIENNOŚĆ - NIECODZIENNOŚĆ - ŚWIĘTO * Rozdział 2 * Jadwiga Mizińska * WYDZIEDZICZENIE Z CODZIENNOŚCI. ESEJ O PEDAGOGICZNYCH * IMPLIKACJACH TWÓRCZOŚCI HERTY MULLER * Rozdział 3 * Elżbieta Tarkowska * ŻYCIE CODZIENNE JAKO KATEGORIA INTERDYSCYPLINARNA * Rozdział 4 * Maria Czerepaniak-Walczak * EMANCYPACJA W CODZIENNOŚCI I PRZEZ CODZIENNOŚĆ. EGZEMPLIFIKACJE * EDUKACYJNE * Rozdział 5 * Bogusław Śliwerski * INNOWACYJNOŚĆ W CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ I BADAWCZEJ * Rozdział 6 * Sławomir Krzychała * BADACZ W SZKOLE - O REKONSTRUOWANIU EDUKACYJNEJ CODZIENNOŚCI * Rozdział 7 * Zenon Gajdzica * CODZIENNOŚĆ UCZNIA NIEPEŁNOSPRAWNEGO - PERSPEKTYWA BADACZA * Rozdział 8 * Agnieszka Gromkowska-Melosik * PAT SOCJALIZACYJNY? KONTROWERSJE WOKÓŁ SPOŁECZNYCH * KONSTRUKCJI KOBIECOŚCI I MĘSKOŚCI * CZĘSC 2 * KATEGORIE ANALITYCZNE W BADANIU CODZIENNOŚCI * Rozdział 9 * Maria Dudzikowa * ESEJ O CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ Z PERSPEKTYWY METAFORY * Rozdział 10 * Joanna Szewczyk-Kowalczyk * CODZIENNOŚĆ SZKOLNA W OPTYCE RYTUAŁÓW (CODZIENNE RYTUAŁY * SZKOLNE W PERSPEKTYWIE COHMON SENSE) * Rozdział 11 * Barbara Fatyga * ZMIENNE KOLEJE TEORII STYLÓW ŻYCIA * Rozdział 12 * Ewa Bielska * SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŁ PRAKTYKI OPORU CODZIENNEGO * Rozdział 13 * Dorota Khis-Stańska * DZIEŁ JAK CO DZIEŁ. O BARIERACH ZMIANY KULTURY SZKOŁY * Rozdział 14 * Janusz Barański * SZKOLNY HABITUS. RZECZ NIE TYLKO O MUNDURKACH SZKOLNYCH * CZĘŚĆ 3 * Z BADAŁ CODZIENNOŚCI * Rozdział 15 * Dariusz Chętkowski * ROZMOWA JAKO RELIKT W CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ * Rozdział 16 * Beata Zamorska * POKÓJ NAUCZYCIELSKI JAKO PRZESTRZEŁ DYSKURSU EDUKACYJNEGO * Rozdział 17 * Marcin Wojciechowski * PRZERWA LEKCYJNA JAKO FRAGMENT CODZIENNOŚCI SZKOLNEJ UCZNIÓW * Rozdział 18 * Bożena Dusza * WSPÓŁCZEŚNI LICEALIŚCI. BADANIE SPOSOBÓW BYCIA W ROLI UCZNIA * (Z WYKORZYSTANIEiW KONCEPCJI FLORIANA ZNANIECKIEGO) * Rozdział 19 * Magdalena Bankiewicz * STRATEGIE LICEALISTÓW. BADANIE SZKOLNEJ CODZIENNOŚCI * Z WYKORZYSTANIEM KONCEPCJI ROBERTA K. MERTONA * Rozdział 20 * Karina Knasiecka-Falbierska * ANARCHISTA W SZKOLE. BUNTOWNIK, KONFORMISTA CZY OUTSIDER? * Rozdział 21 * Barbara Fatyga, Przemysław Zieliński * EMPIRYCZNE TYPOLOGIE STYLÓW ŻYCIA MŁODZIEŻY PO 1989 ROKU * Rozdział 22 * Dorota Żołędź-Strzelczyk * REKREACYJE UCZNIOWSKIE, CZYLI O TYM, CO ROBILI DAWNI UCZNIOWIE * POZA NAUKĄ I MODLITWA * INDEKS NAZWISK * INDEKS RZECZOWY
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15776 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. red. błędny .
Tyt. t. 5 na s. 4 okł.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej