570409
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
"...książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Praca] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej. (...) z rozprawy skorzystają tysiące osób studiujących w naszym kraju pedagogikę wczesnoszkolną czy kształcenie zintegrowane lub nauczanie początkowe na studiach kierunkowych i/lub podyplomowych, bo ta specjalność edukacji w szkolnictwie wyższym przyjmuje tak odmienne nazwy, kryjąc w sobie jednak wspólne źródło wiedzy, jaką jest właśnie pedagogika wczesnoszkolna i obszar jej praktyki edukacyjnej (kształcenie zintegrowane) w polskim systemie oświatowym. Jest to kolejny, ważny krok w kierunku autorskich, monograficznych rozpraw syntetycznych, jakie powinny powstawać w pedagogice."(Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi)
Część I. * Rozdział 1. Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej * Rozdział 2. Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej * Rozdział 3. Prawa dziecka * Rozdział 4. Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu * Rozdział 5. Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego * Rozdział 6. (P)rogi szkoły * Część II * Rozdział 7. Oblicza szkolnej socjalizacji * Rozdział 8. Wczesna edukacja i płeć kulturowa * Rozdział 9. Książka obrazkowa dla dzieci * Rozdział 10. Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej * Rozdział 11. Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie edukacji * Rozdział 12. Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka * Rozdział 13. Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych * Część III. * Rozdział 14. Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko * Rozdział 15. Program kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór kultury" * Rozdział 16. Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej * Rozdział 17. Dociekania filozoficzne z dziećmi * Rozdział 18. Poznawanie ucznia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15444 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [636]-662. - Indeksy.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Podręcznik dla studentów nauczania zintegrowanego, pedagogiki wczesnoszkolnej oraz edukacji przedszkolnej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej