570818
Książka
W koszyku
W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing.Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarządzanie jakością. Nowością oferowanej pracy jest rozdział, w którym przedstawiono zasady stosowania podejścia procesowego i idei klienta wewnętrznego (m.in. problemy typowania właścicieli procesów w różnych strukturach organizacyjnych) oraz te treści, które wyjaśniają związki między jakością wyrobów a wartościami organizacyjnymi (np. sprawiedliwością i zaufaniem).Autor korzysta z własnych doświadczeń zawodowych i pokazuje, jak można wykorzystać społeczny potencjał organizacji w celu doskonalenia jakości wyrobów. Ukazuje specyfikę szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracowników w firmach, które są zorientowane na jakość wyrobów.Pracę można gorąco polecić tym wszystkim, którzy są już znudzeni stosowaniem prostych systemów zarządzania jakością i poszukują nowych inspiracji, pomysłów na osiąganie trwałego sukcesu ekonomicznego. Książka może być również podręcznikiem akademickim dla studentów kierunków ekonomicznych i społecznych, które w programach nauczania mają takie przedmioty jak zarządzanie zasobami ludzkimi, wymagania jakości, zarządzanie jakością.
Wstęp * Rozdział 1. Zarządzanie przez jakość i jego związki z innymi koncepcjami zarządzania * 1.1. Zarządzanie przez jakość – podstawowe definicje * 1.2. TQM a reengineering * 1.3. TQM a zarządzanie wiedzą * 1.4. TQM a kaizen * 1.5. TQM a lean manufacturing * 1.6. TQM a koncepcja wewnętrznego marketingu * 1.7. TQM a Corporate Social Responsibility * 1.8. Słabe strony projakościowych koncepcji zarządzania * 1.9. TQM jako koncepcja holistyczna * 1.10. Wymagania stawiane przed pracownikami w organizacjach projakościowych * Rozdział 2 . Koncepcja klienta wewnętrznego w TQM * 2.1. Koncepcja łańcucha jakości * 2.2. Klient wewnętrzny * 2.3. Klient wewnętrzny obywatelem * 2.4. Właściciel procesu * 2.5. Zadania klientów wewnętrznych w realizacji podejścia procesowego * 2.6. Relacje klient wewnętrzny – klient zewnętrzny * 2.7. Oczekiwania klientów wewnętrznych * 2.8. Klient wewnętrzny pracownikiem trudnym * 2.9. Środowisko, warunki i zadania udanych implementacji * 2.10. Proponowane możliwości badawcze * Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością * 3.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w znormalizowanych systemach jakości * 3.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w modelach doskonałości * 3.3. Wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w TQM * 3.4. Wybrane problemy realizacyjne * 3.5. Propozycja zarządzania zgodna z ideami TQM * Rozdział 4. Znaczenie i rola wartości w zarządzaniu jakością * 4.1. Znaczenie wartości etycznych * 4.2. Zaangażowanie pracowników * 4.3. Satysfakcja pracowników * 4.4. Zaufanie w zarządzaniu jakością * 4.5. Sprawiedliwość w zarządzaniu jakością * 4.6. Wartości instrumentalne * 4.7. System wartości organizacyjnych * Rozdział 5. Specyficzne problemy społeczne w zarządzaniu przez jakość * 5.1. Zespoły jakości * 5.2. Rola zespołów samorządowych * 5.3. Propozycja zastosowania zespołów projektowych * 5.4. Empowerment * 5.5. Przywództwo * 5.6. Znaczenie komunikacji * 5.7. System społeczny zarządzania przez jakość * Zakończenie * Literatura * Aneks
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54007 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 225-243.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej