570418
Książka
W koszyku
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową.Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci.Unikatowa pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, rodzicom, a także wszystkim zainteresowanym tematem.
Wstęp * Rozdział I. Wychowanie przedszkolne we współczesnym systemie oświaty na tle rysu historycznego * 1. Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce * 2. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego * 3. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej * 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce * 5. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej * Rozdział II. Biopsychiczne podstawy wychowania przedszkolnego * 1. Granice chronologiczne wieku przedszkolnego * 2. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym * 3. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym * 4. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym * 5. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym * 6. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym * 7. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym * 8. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu * Rozdział III. Podstawy funkcjonowania przedszkola * 1. Założenia i organizacja placówek przedszkolnych * 2. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola * 3. Statut przedszkola * 4. Programy wychowania w przedszkolu * Rozdział IV. Organizacja środowiska przedszkolnego * 1. Struktura grupy wiekowej * 2. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej * 3. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu * 4. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej * 5. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola * 6. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym * 7. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym * Rozdział V. Działalność pedagogiczna przedszkola * 1. Proces wychowania w przedszkolu * 2. Cele wychowania przedszkolnego * 3. Funkcje i zadania przedszkola * 4. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym * 5. Formy organizacyjne pracy wychowawczej z dziećmi w wieku przedszkolnym * 6. Podstawowe metody pracy wychowawczej w przedszkolu * 7. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu * 8. Dokumentacja przedszkola * 9. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu * Rozdział VI. Treści programowe wychowania w przedszkolu * 1. Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu * 2. Treści edukacji polonistycznej * 3. Treści edukacji matematycznej * 4. Treści edukacji przyrodniczej * 5. Treści wychowania estetycznego * 6. Treści wychowania społeczno-moralnego * 7. Treści wychowania zdrowotnego * Rozdział VII. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole * 1. Gotowość szkolna * 2. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania * 3. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania * 4. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia * Rozdział VIII. Nauczyciel wychowania przedszkolnego * 1. Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola * 2. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola * 3. Pedagogiczna postawa nauczyciela przedszkola * 4. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi * 5. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola * 6. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego * 7. Pomoc przedszkolna * Rozdział IX. Innowacje pedagogiczne w edukacji przedszkolnej * 1. Istota innowacji pedagogicznych * 2. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu * 3. Innowacje organizacyjne * 4. Innowacje metodyczne * 5. Innowacje programowe * 6. Certyfikaty jakości * 7. Wizja przedszkola przyszłości * Rozdział X. Wybrane przykłady rozwiązań metodycznych * 1. Scenariusze zajęć tradycyjnych * 2. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej * 3. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu * 4. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej * 5. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana * 6. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa * 7. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów * 8. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne * 9. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona * 10. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego * 11. Scenariusz zajęć w przedszkolu wirtualnym
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16206, 15849, 16011, 16028, 16027, 16207 (6 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [364]-375.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej