570418
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest efektem pracy na zajęciach plastycznych z osobami niewidomymi i słabowidzącymi z dodatkowymi dysfunkcjami. Autorka omawia między innymi środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane na lekcjach plastyki; poprzez sekwencje przedstawia czytelnikowi zadania, jakie stawia się przed uczniem w sposób możliwy przez niego do zaakceptowania i wykonania. Podział na sekwencje daje dziecku możliwość zrozumienia wielu aspektów otaczającego świata, poczynając od tych najbliż­szych dziecku, po bardziej skomplikowane, a kończąc na najważniejszym, czyli budowaniu i podnoszeniu poczucia własnej wartości dziecka jako autora, motywowaniu do dalszych czynności - do poszerzania wiedzy osobie, świecie, relacjach i następstwach zachodzących w przyrodzie. Publikacja realizuje wszystkie podstawowe cele przewidziane w indywidualnych programach edukacyjnych, jednocześnie stawia przed nauczycielem wysokie wymagania: bardzo dobrej znajomości możliwości psychofizycznych ucznia, ale również ze strony dydaktycznej - precyzyjnego przygotowania listy sekwencji, dostosowania do poszczególnych sekwencji technik plastycznych i pomocy dydaktycznych, uwzględnienia podczas realizacji prac plastycznych korelacji międzyprzedmiotowej, ale przede wszystkim sprawienia, by uczeń odczuwał swoje sprawstwo na zajęciach. Część ostatnia - scenariusze przykładowych zajęć zawierają wskazówki, w jaki sposób praktycznie stosować metodę podczas pracy z dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi.
Rozdział 1. Opis metody pracy sekwencjami * Rozdział 2. Środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane w pracy sekwencjami * Rozdział 3. Techniki plastyczne i materiały * 3.1. Papier * 3.2. Masy plastyczne * 3.3. Materiały piszące, rysujące i malujące * 3.4. Sznurki, włóczki * Rozdział 4. Wybrane scenariusze zajęć prowadzonych metodą sekwencji * 4.1. Autoorientacja. Jestem człowiekiem (twarz, postać i ciało ludzkie) * 4.2. Płeć (Rozróżnianie płci człowieka za pomocą charakterystycznych cech i rysów twarzy oraz za pomocą różnic w wyglądzie i stroju człowieka) * 4.3. Higiena osobista. Zastosowanie prostych symboli; odwzorowywanie rzeczywistych przedmiotów służących do higieny * 4.4. Jedzenie i zdrowe produkty spożywcze; prawidłowe zachowanie przy stole. Zdrowe owoce i warzywa; nakrywanie do stołu * 4.5. Pory roku. Strój człowieka w zależności od pory roku * 4.6. Ja i przyroda. Następstwa zachodzące w przyrodzie w zależności od pór roku; rozwój zwierząt i wzrost roślin * 4.7. Ja i rodzina. Święta obchodzone w moim domu; funkcje społeczne człowieka i jego rozwój od niemowlęctwa do starości * 4.8. Ja i rzeczy, które lubię. Zadawać pytania; jeść; robić i oglądać * Bibliografia * Załącznik. Barwne fotografie wykorzystanych w tekście prac plastycznych
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15851 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 188.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej