570418
Książka
W koszyku
Oddana do rąk Czytelników książka jest zbiorem artykułów o charakterze refleksji teoretycznej i doniesień z badań. Ich tematyka koncentruje się wokół zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży w kontekście ich uwarunkowań oraz działań zmierzających do ich zapobiegania i ograniczenia.[.]Wiedza ta może wydatnie pomóc w podejmowaniu trafnych decyzji w sprawie działań pomocowych ukierunkowanych na poprawę sytuacji opiekuńczo-wychowawczej i społecznej uczniów nieradzących sobie z wyzwaniami stawianymi przez współczesną szkołę [.]Fragment recenzji.
Wstęp * Część I * Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży * Ludwika Wojciechowska * Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych * Dorota Domińska-Werbel * Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku * Anna Hibner * Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji * Danuta Borecka-Biernat * Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych * Justyna Iskra * Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczanych przez studentów pierwszego roku * Piotr Kwiatkowski * Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców * Elżbieta Napora * Komunikacja rodziców z młodzieżą – przegląd badań nad zagadnieniem * Małgorzata Cywińska * Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu * Część II * Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu * Grażyna Poraj * Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych * Agata Woźniak-Krakowian, Katarzyna Pieńkowska * Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży – próba rozwiązania problemu * Małgorzata Zabłocka * Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej – diagnoza i korygowanie * Agnieszka Rosińska, Dariusz Rosiński * Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń – nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15854 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej