568646
Książka
W koszyku
Celem podręcznika jest przybliżenie Czytelnikowi współczesnych problemów w zarządzaniu zasobami ludzkimi, występujących zarówno w przedsiębiorstwach, jak i instytucjach sektora publicznego. W poszczególnych sześciu rozdziałach przedstawiono strategiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi, które staje się koniecznością współczesnych organizacji, tak biznesowych, jak i sektora publicznego, gwarantującą ich efektywne funkcjonowanie i dynamiczny rozwój.Podręcznik został napisany z myślą o studentach uczelni ekonomicznych, szczególnie może być polecany na kierunku zarządzanie. Stanowi także kompendium wiedzy skierowane do praktyków zarządzających przedsiębiorstwami oraz instytucjami administracji publicznej.
Rozdział 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie * 1.1. Pojęcie, cele i ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi * 1.2. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi * 1.3. Charakterystyka najważniejszych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi * 1.4. Diagnoza zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie * 1.5. Współczesne kierunki rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi * Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami menedżerskimi w przedsiębiorstwie * 2.1. Pojęcie i cechy kompetencji menedżerskich * 2.2. Charakterystyka składników struktury kompetencji menedżerskich * 2.3. Modele kompetencji menedżerskich * 2.4. Przegląd metod oceny kompetencji menedżerskich * 2.5. Przegląd metod doskonalenia kompetencji menedżerskich * Rozdział 3. Kapitał ludzki jako podstawowy zasób kształtujący wartość przedsiębiorstwa * 3.1. Znaczenie kapitału ludzkiego jako czynnika budującego wartość niematerialną przedsiębiorstwa * 3.2. Pojęcie i struktura kapitału ludzkiego * 3.3. Modele zarządzania kapitałem ludzkim * 3.4. Wybrane metody oceny poziomu kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie * 3.5. Pomiar i poziomy oceny wpływu kapitału ludzkiego na cele przedsiębiorstwa * Rozdział 4. Wpływ pracy zespołowej na efektywność przedsiębiorstwa * 4.1. Pojęcie i przyczyny tworzenia zespołów w przedsiębiorstwie * 4.2. Rodzaje zespołów i ich funkcje * 4.3. Determinanty i proces tworzenia zespołu w przedsiębiorstwie * 4.4. Czynniki kształtujące poziom efektywności pracy zespołowej * 4.5. Miejsce oceny efektywności zespołu w systemowej ocenie efektywności przedsiębiorstwa * Rozdział 5. Kreowanie kultury organizacyjnej * 5.1. Pojęcie i rodzaje kultury organizacyjnej * 5.2. Wpływ kultury organizacyjnej na jakość kapitału ludzkiego * 5.3. Metody diagnozowania kultury organizacyjnej * 5.4. Model Doskonalenia Zarządzania Polskiej Nagrody Jakości jako przykład narzędzia wykorzystywanego w procesie kształtowania kultury organizacyjnej i jakości funkcjonowania organizacji * 5.5. Kultura organizacyjna, a proces zmian i doskonalenia funkcjonowania organizacji * Rozdział 6. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej * 6.1. Administracja publiczna jako obszar zarządzania * 6.2. Cele i uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze publicznym * 6.3. Jakość pracy w administracji publicznej * 6.4. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi w administracji państwowej * 6.5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w samorządzie terytorialnym
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54055 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [229]-240.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Podręcznik dla studentów uczelni ekonomicznych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej